סגור
לילך אשר טופילסקי שותפה בכירה בקרן פימי מנכ"לית בנק דיסקונט לשעבר
לילך אשר טופילסקי, מנהלת שותפה בפימי (צילום: תומי הרפז)

פרסום ראשון
בנק הפועלים רוכש 20% מרשת הסיעוד "עמל ומעבר" מקרן פימי ב-300 מיליון שקל

קרן ההשקעות מוכרת כחמישית ממניות הרשת בפרמיה של 50% על מחיר הרכישה; לכלכליסט נודע כי אתמול חתמה פועלים אקוויטי על הסכם לרכישת 18%-20% ממניות הרשת לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל; לילך אשר טופילסקי הובילה את העסקה מטעם הקרן שמנוהלת בידי ישי דוידי

שנתיים אחרי שרכשה את השליטה ברשת הסיעוד ובתי האבות עמל ומעבר, מוכרת קרן ההשקעות פימי כחמישית ממניות הרשת בפרמיה של 50% על מחיר הרכישה.
לכלכליסט נודע כי אתמול חתמה פועלים אקוויטי, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, על הסכם לרכישת 18%-20% ממניות הרשת לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל. פועלים תרכוש 18% מיידית ואופציה ל-2% נוספים. פימי תמכור 16% ממניותיה וקורקין 4%, בהנחה שהאופציה תמומש.
פימי רכשה ב-2021 80% ממניות הרשת תמורת 800 מיליון שקל. 20% ממניות הרשת נשארו בידי המנכ"לית דליה קורקין שממשיכה לנהל אותה.
הרשת הוקמה ב-1988 והיא הגדולה בארץ בתחום הסיעוד.לילך אשר טופילסקי, מנהלת שותפה בפימי, הובילה את העסקה מטעם הקרן שמנוהלת בידי ישי דוידי.
עמל ומעבר פועלת בתחום הסיעוד הביתי דרך 34 סניפים עם 30 אלף מטופלים, תחום בתי האבות הסיעודיים עם 15 בתי אבות ושירותי סיעוד נוספים לדיירים שאינם עצמאיים, מתן טיפול נפשי ל-5000 תשושי נפש, ופעילות של חטיבת אדם – טיפול לאוכלוסיות מיוחדות במוסדות חינוך. חטיבת אדם הוקמה בידי פימי.
לפני שנתיים בעת הרכישה בידי פימי עמד מחזור ההכנסות של עמל על 1.3 מיליארד שקל, ולפי הערכות הוא השתפר מאז. האביטדה (רווח תפעולי תזרימי) עמד על 125 מיליון שקל ב-2021 ורווח נקי של 110 מיליון שקל. פימי השתמשה במינוף לרכוש את החברה שמאז חילקה דיבידנדים מרווחיה השוטפים.
אשר-טופילסקי מנכ"לית דיסקונט לשעבר שמשמשת כיו"ר עמל מטעם פימי אמרה כי "החברה צומחת בכל תחומי הפעילות שלה ומפתחת תחומי פעילות חדשים. יחד עם פועלים אקוויטי נמשיך לחזק את החברה למתן טיפול מתקדם באוכלוסיות נזקקות".
קובי שלום מנכ"ל פועלים אקוויטי היוצא, לו היתה זו עיסקה אחרונה בחברה מאחר והיום הוא עובר לתפקיד מנהל שותף בקרן סקיי: "אנחנו מאמינים בפוטנציאל של עמל לאור הצורך הגובר במתן מענה טיפולי לאוכלוסיות נזקקות".
פימי יוצגה בידי עו"ד שרון אמיר ועינת רוסו ואסי מורבצ'יק ממשרד נשיץ, פועלים אקויטי יוצגה בידי עו"ד דוני טולידאנו יונתן אחירון וסתיו לוי ממשרד ארדינסט, ודליה קורקין בידי אריאל עמינצח ממיתר.