סגור
הנהלת חברת אריקה כרמל  מפתחת המכשיר הרפואי בי-קיור לייזר
הנפקת בי-קיור, במאי ( צילום: דיגדון לייב)

המכאובים של בי-קיור לייזר: בנק לאומי לחץ - והחברה תפרע חוב של 2.6 מיליון שקל

החברה שנקלעה לקשיים תפרע את ההלוואה לאחר שהוזהרה כי האשראי יועבר לטיפול המחלקה לאשראים מיוחדים של הבנק; בבי-קיור לייזר אומרים כי התקשרו עם חברה חיצונית כדי לגבש תוכנית התייעלות

אריקה בי-קיור לייזר תפרע הלוואה בסכום של כ-2.6 מיליון שקל שקיבלה מבנק לאומי, וזאת לאחר שהוזהרה כי הטיפול באשראי שקיבלה ממנו יועבר לטיפול המחלקה לאשראים מיוחדים שלו.
בהודעת החברה מהבוקר (ג') לבורסה בתל אביב נאמר כי בתום משא ומתן שקיימה עם הבנק, סוכם כי היא תפרע 750 אלף שקל מתוך הסכום שלוותה ואת היתרה היא תשלם ב-8 תשלומים חודשיים עוקבים בגובה של כ-220 אלף שקל.
בהודעת החברה לבורסה נאמר עוד כי הלוואה נוספת שניתנה לה על ידי הבנק תיפרע כסדרה וכי לא נדרש לגביה שינוי כלשהו.

לפי בי-קיור לייזר, על רקע המצב הכספי הקשה שאליו נקלעה בשנה האחרונה, היא התקשרה עם חברה שמתמחה בהשבחה ובייעול פיננסי של חברות במטרה לגבש תוכנית שבמרכזה ייעול ושיפור פעילותה תוך חיזוק הממשל התאגידי שלה.
בי-קיור לייזר, שבבעלות איש העסקים מיקי שלוסר הונפקה בקיץ 2021 בבורסה בתל אביב אך מאז המניה שלה נחתכה בכ-85%, מה שהופך אותה לאחת ההנפקות המאכזבות של השנים האחרונות.
החברה משווקת מכשירים אלקטרוניים המבוססים על לייזר רך ומיועדים לטיפול בבעיות כאב. בסוף אוגוסט האחרון היא הציגה דוחות גרועים למחצית הראשונה של 2022, עם הפסד תפעולי של 23.5 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי של כ-22 מיליון שקל. מכירותיה בתקופה זו הסתכמו ב-28.5 מיליון שקל וזאת לאחר שצנחו ב-47% לעומת המחצית הראשונה של 2021.
לצד קשייה הכספיים, בי-קיור לייזר התמודדה בשנה האחרונה עם גל נטישות של בכירים בה, בהם המנכ"ל לשעבר מוטי נבון, סמנכ"לים ואף שני דירקטורים, דורון תורג'מן ותמר כהן גורמן שהתפטרו במחאה על "כשלים בממשל התאגידי של החברה".
מבי-קיור לייזר נמסר בתגובה: "החברה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם המממנים ועם כלל הגופים הבנקאיים. החברה שכרה את KCR המתמחה בהשבחת וייעול חברות וזאת במטרה לשפר את הביצועים הפיננסיים שלה בטווח הזמן המיידי".