סגור
מרכז חלוקה של אמזון איידהו ארה"ב
מרכז חלוקה של אמזון (צילום: AP/Ross D. Franklin)

אמזון רשמה זינוק של 13% בהכנסות ברבעון השלישי, מגזר הפרסום הפתיע

מניית ענקית המסחר המקוון עלתה במסחר המאוחר ב-3% לאחר שרשמה הכנסות של 143.1 מיליארד דולר - מעל הצפי; הרווח הנקי גדל ל-9.9 מיליארד דולר; הכנסות הפרסום עלו ליותר מ-12 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטים ל-11.6 מיליארד דולר

אמזון פרסמה הלילה (ה') את דו"חותיה לרבעון השלישי של השנה, והפתיע במגזר אחד במיוחד - הפרסום. בעקבות כך עלתה המניה ב-3% במסחר המאוחר בוול סטריט. ענקית הקמעונאות המקוונת רשמה הכנסות של 12.06 מיליארד דולר בעסקי המודעות שלה, ובכך היכתה את תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 11.6 מיליארד דולר.
בסיכומו של הרבעון השלישי רשמה אמזון הכנסות של 143.1 מיליארד דולר, מעל לציפיות האנליסטים שהעריכו הכנסות של 141.4 מיליארד דולר, ומדובר בזינוק של 13% לעומת ביצועיה ברבעון השלישי של 2022 שהסתכמו ב-127.1 מיליארד דולר. הרווח הנקי גדל ל-9.9 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לעומת 2.9 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2022.
הרווח התפעולי של מגזר הענן (AWS) הסתכם ב-23.1 מיליארד דולר, ופספס במעט את תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 23.2 מיליארד דולר. ברבעון השלישי אשתקד הכנסות מגזר זה הסתכמו ב-20.5 מיליארד דולר. הרווח התפעולי של חטיבת הענן הסתכם ב-7 מיליארד דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 5.4 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2022.
התוצאות להם ציפו המשקיעים יותר מכל היו של AWS. בתחילת השבוע מניית גוגל ירדה, ומניית מיקרוסופט עלתה בעקבות התוצאות שהפגינו יחידות הענן של השתיים. הסיבה לעניין הגובר בפעילות זו היא משום שהיא עומדת בלב ותומכת בפעילות הנוגעת לבינה מלאכותית. בין היתר היא הכרחית לפעילותם של מנועים כמו ChatGPT.
מאז שזינק העניין סביב פיתוחי בינה מלאכותית גנרטיבית, חוותה מניית אמזון תיקון משמעותי במחיר שלה. בינואר נסחרה אמזון בשפל של שלוש וחצי שנים, אך מאז תיקנה ועלתה בכ-42%. עם זאת התיקון הגדול טרם מחק את הירידות של אמזון שהחלו בנובמבר 2021 אז נסחרה בשיא כל הזמנים של 175 דולר למניה.
"היה לנו רבעון שלישי חזק כשעלות השירות שלנו ומהירות המשלוחים שלנו עשו צעד נוסף קדימה, צמיחת הענן שלנו המשיכה להתייצב, הכנסות הפרסום שלנו צמחו בצורה חזקה, והרווח התפעולי הכולל ותזרים המזומנים החופשי עלו באופן משמעותי", אמר אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון. "צוות הענן ממשיך לחדש בקצב מהיר, במיוחד בבינה מלאכותית גנרטיבית".