סגור
מימין שי באבד ו עפרה שטראוס
שי באב"ד המנכ"ל ובעלת השליטה עפרה שטראוס (צילומים: דנה קופל שאול גולן)

ירידה ברווח למרות העלאות מחירים: שטראוס מסכמת את הרבעון השני

שרשרת העלאות מחירים על הקפה, החלב והשוקולד הגדילה את המכירות בישראל; בברזיל התייקר מחיר הקפה הירוק בחדות והדבר סייע לקבוצה להעלות מחירים; ההכנסות עלו ב-11.5% ל-3.1 מיליארד שקל, אך הרווח הנקי נחתך ב-2% ל-80 מיליון שקל, כשהוצאות המימון זינקו ב-194% מהתחזקות השקל, ומהריבית הגבוהה בברזיל; נרשמה גם עלייה במסים ששילמה שטראוס ברקע מכירת חלקה בחברת הממרחים סברה לפפסיקו

העלאות מחירים סידרו לשטראוס עלייה בהכנסות בסיכום הרבעון השני, אך הוצאות מימון גבוהות פגעו לה ברווחיות. שטראוס רשמה בסוף הרבעון רווח נקי של 80 מיליון שקל, שחיקה של 2% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה.
מכירות הקבוצה צמחו ב-11.5% ברבעון והסתכמו ב-3.1 מיליארד שקל, בעקבות העלאות מחירים שביצעה החברה בישראל ובחו"ל.
בברזיל התייקר מחיר הקפה הירוק בחדות והדבר סייע לקבוצה להעלות מחירים. הרווח הגולמי השתפר ב-3.2% ל-868 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות נשחק ל-28.3% לעומת 30.5% ברבעון המקביל. בחברה מסבירים את השחיקה בהתייקרות מחירי חומרי הגלם של הקפה, הקקאו והחלב הגולמי.
הרווח התפעולי זינק ברבעון ב-60.8% ל-245 מיליון שקל והרווחיות התפעולית עלתה ל-8% ביחס ל-5.5% ברבעון המקביל. בין היתר בעקבות צמצום בהוצאות השיווק בישראל, ומכירת פעילות הממרחים והמטבלים. ההוצאות התפעוליות של החברה קטנו ברבעון ב-70 מיליון שקל.
הוצאות המימון של שטראוס זינקו ב-194% כתוצאה מהתחזקות השקל אל מול הדולר ברבעון השני, וכן הריבית הגבוהה בברזיל. גם המסים ששילמה החברה ברבעון היו גבוהים ביחס לתקופה מקבילה על רקע מכירת חלקה בחברת הממרחים סברה לפפסיקו.
שטראוס ישראל
שרשרת העלאות מחירים הגדילה את מכירות שטראוס בישראל ב-8.9% ל-1.3 מיליארד שקל ברבעון. ביוני האחרון שטראוס העלתה את מחירי מוצרי השוקולד והקפה בשיעור של עד 16%, לאחר שכבר בינואר השנה העלתה את מחירי השוקולד והקפה בשיעור של 14%-18%.
בנוסף, ביוני התייקרו חלק ממוצרי החלב של שטראוס בשיעור של 1.5%. זאת בעקבות העלאת מחירי מוצרי החלב שבפיקוח המדינה. הרווח התפעולי של שטראוס ישראל עלה ב-37% ל-135 מיליון שקל.
מגזר בריאות ואיכות חיים שפועל בעיקר בתחום המחלבה הציג עלייה של 6.8% בהכנסות ל-806 מיליון שקל. זאת הודות לעליית מחירים שביצעה החברה במוצרי החלב.
מגזר החטיפים והממתקים עלה ב-11% להכנסות של 301 מיליון שקל. גם כאן הודות לעליית המחירים. וכך גם מגזר הקפה שעלה ב-14%, להכנסות של 212 מיליון שקל. זאת בשל התייקרויות שביצעה החברה.
פעילות הקפה בחו"ל
העלאות המחירים שביצעה החברה בעולם למוצרי הקפה דחפו את מכירות תחום פעילות הקפה הבינלאומי ב-25% ל-1.5 מיליארד שקל. הרווח התפעולי של תחום הקפה בחו"ל זינק ב-67% ל-102 מיליון שקל.
מכירות פעילות שטראוס מים עלתה ב-4% ל-218 מיליון שקל, ברווח תפעולי של 26 מיליון שקל, שהיוו עלייה של 4%.