סגור
מטבעות ביטקוין קריפטו
מטבעות ביטקוין. הפיקדונות בנכסים דיגיטליים בסילברגייט הצטמקו ל-3.8 מיליארד דולר ב-31 בדצמבר מ-11.9 מיליארד בסוף ספטמבר (צילום: רויטרס)

"משבר אמון": הפיקדונות בבנק הקריפטו סילברגייט מחקו 8 מיליארד דולר בשלושה חודשים

הבנק האמריקאי דיווח היום שפיקדונות בנכסים דיגיטליים שבאחריותו צללו ל-3.8 מיליארד דולר בסוף 2022, בעקבות גל משיכות שמשקף את השפעת קריסת FTX גם על המוסדות המפוקחים

לקוחות בנק סילברגייט משכו פיקדונות בסך של 8.1 מיליארד דולר בצעד של "משבר אמון" בחודשים האחרונים. המשיכות אילצו את הבנק האמריקאי, שמתמקד בתחום הקריפטו, למכור נכסים, וזו דוגמה לאופן בו קריסת FTX משפיעה גם על המגזר הפיננסי שנמצא תחת רגולציה.
הבנק מקליפורניה חשף היום (ה') כי הפיקדונות בנכסים דיגיטליים שנמצאים באחריותו הצטמקו ל-3.8 מיליארד דולר ב-31 בדצמבר, לאחר שעמדו על 11.9 מיליארד בסוף ספטמבר. פרסום הנתונים הביא לצלילה של יותר מ-40% במחיר המניה בבורסת ניו יורק, לכ-12.5 דולר.
בנק סילברגייט, הנסחר בבורסת ניו יורק וחבר בבנק הפדרלי, מצא את עצמו תחת לחץ גובר בשנה החולפת בעקבות ירידת מחיר נכסי הקריפטו, אשר גרמה לקריסתן של מספר חברות מובילות בתחום. מחיר מניית הבנק קרס ב-88% ב-2022. סילברגייט החל את דרכו כבנק קהילתי זניח, אך הפך למוביל בתחום הקריפטו בשנים האחרונות, והיה בין היתר אחד מספקי השירותים הגדולים לאימפריית הקריפטו של סם בנקמן-פריד.
מנכ"ל סילברגייט, אלן ליין, אמר שתעשיית הקריפטו עומדת בפני "משבר אמון, ובמצב כזה שחקנים מוסדיים רבים משכו כספים מפלטפורמות הקריפטו האלה".
בדו"ח רווח לא סופי לרבעון הרביעי שפורסם היום אמרה החברה שכדי לעמוד במשיכות הלקוחות ולגייס כסף, היא מכרה ביטחונות חוב בשווי של 5.2 מיליארד דולר בהפסד של 718 מיליון דולר. ליין הוסיף שהתעשייה סובלת מ"מינוף יתר שהחל להיפרם" בשנה שעברה, והזכיר חברות כמו צלזיוס, וויאג'ר, ות'רי ארווס קפיטל.
סילברגייט אמרה גם ש-150 מיליון דולר מתוך פיקדונותיה היו של לקוחות שפנו לפשיטת רגל. "היו לנו לקוחות שהם סוחרים, אנשי שוק, שעשו עסקים זה עם זה במשך כמה שנים, ואז פשוט הפסיקו לסחור ומשכו את כל פיקדונם", אמר בן ריינולדס, נשיא סילברגייט.
החברה הודיעה בנוסף שהיא מתכננת לפטר כ-200 עובדים, 40% מכוח העבודה שלה, כדי "להתאים את עצמה למציאות הכלכלית" של עסקיה ושל תעשיית הקריפטו בכלל. נכון לסוף דצמבר, היו בידיה 4.6 מיליארד דולר במזומן ושווי ערך, בנוסף לפיקדונות הנותרים בסך 3.8 מיליארד, וכן 5.6 מיליארד דולר בחוב ממשלתי – שאת חלקו היא מתכוונת למכור במהלך 2023, כך לדברי החברה.