סגור
שקל דולר יורו מטבע מטבעות מט"ח
מט"ח (שאטרסטוק)

השקל ממשיך להיחלש בסוף מחצית 2023: הדולר קופץ ל-3.71 שקלים

המטבע הישראלי אף רושם ירידה חזקה יותר מול היורו והפאונד; מתחילת השנה הדולר קופץ ב-5.5% לעומת השקל; רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות: "דריכות לקראת הכרעות בחקיקה המשפטית ובבנק ישראל, העומד לפרסם את הודעת הריבית בעוד 10 ימים"

מחצית השנה הראשונה של 2023 מתקרבת לסיום, כשהמטבע הישראלי ממשיך במגמת הירידה שלו לעומת המטבעות המובילים: הדולר מזנק ל-3.71 שקלים, היורו קופץ ל-4.05 שקלים, והפאונד מנתר ל-4.71 שקלים.
מתחילת השנה מתחזק המטבע האמריקאי ב-5.56% לעומת השקל, היורו מטפס ב-7.58%, והפאונד מנתר ב-10.81%.
רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי בבנק מזרחי טפחות, מסביר את המגמה: "אנו עדים היום להמשך האצת פיחות השקל כנגד הדולר, היורו והליש"ט. הפיחות כנגד האירו חד יותר הפעם משום היחלשותו של הדולר כנגד היורו בשוקי חו"ל. בסך הכל, כמו בכל השבועות האחרונים, השקל מפגין תנודתיות חדה ומגיב בעוצמה לכל התפתחות חדשותית במישור המדיני, הביטחוני והמשפטי.
"יש לציין כי השער כרגע נסחר בפיחות של כ-3 אגורות מעל השער היציג, אם כי לא פורסם נתון כלכלי של ממש שיכול להסביר זאת. מדובר, אם כך, בהמשך השלכות הסנטימנט השלילי והדריכות לקראת שבוע-שבועיים של הכרעות בשוק המקומי - הן לגבי המשך החקיקה המשפטית, המגיעה לנקודת מבחן ראשונה מאז פסקה ההידברות בין הצדדים, כשראש הממשלה אמר בריאיון ל-WSJ כי היא תימשך, והן לגבי בנק ישראל, העומד לפרסם את הודעת הריבית בעוד 10 ימים, שיתלווה לה עדכון של התחזית הכלכלית על האינפלציה, הצמיחה והריבית.
"לנוכח העלאות הריבית הרבות ברחבי העולם בימים האחרונים מחד, ומדד המחירים לצרכן לחודש מאי בארץ, שהיה נמוך מאוד, מנגד, ניכרת תכונה בשוק לקראת ההודעה והתחזית. להערכתי, היא תמשיך להשפיע, יחד עם האירועים החדשותיים, על שוק המט"ח, שימשיך לגלות עצבנות גבוהה".