סגור
הנפקת מובילאיי
הנפקת מובילאיי (צילום: AFP)

דוח ראשון למובילאיי מאז ההנפקה: ההכנסות עלו ב-38% ל-450 מיליון דולר

החברה שמפתחת מערכות סיוע לנהגים ורכב אוטונומי פירסמה את הדוח הראשון מאז שפוצלה מבעלת השליטה אינטל והונפקה כחברה עצמאית; רוב ההכנסות של מובילאיי מגיעות עדיין ממערכות סיוע והתראה ולא ממערכות לרכב אוטונומי מלא

מובילאיי פירסמה היום (ד') את התוצאות הכספיות הראשונות מאז חזרתה לעצמאות עם ההנפקה בוול סטריט לפני מעט יותר מחודש.
החברה שמפתחת מערכות סיוע לנהגים ורכב אוטונומי, סיימה את הרבעון השלישי של 2022 עם עלייה של 38% בהכנסות ל-450 מיליון דולר.
החברה שיפרה את שיעור הרווח הגולמי שלה באחוז אחד במהלך השנה האחרונה וזה הגיע ל-48% מתוך ההכנסות. עם זאת, תפעולית היא עדיין רושמת הפסד שהסתכם ב-25 מיליון דולר.
בשורה התחתונה רשמה מובילאיי הפסד של 45 מיליון דולר בסיכום הרבעון.
ההוצאה העיקרית של מובילאיי היא בשורת המו"פ שהוכפלה ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה ונסקה ל-200 מיליון דולר. הוצאות שיווק, הנהלה וכלליות היו נמוכות מאוד, אך סביר שהן יגדלו אם מובילאיי תרשום אותן בנפרד מאינטל.
ההפסדים שרושמת מובילאיי נובעים מאופן הפיצול שלה מאינטל, שרכשה את החברה הישראלית של אמנון שעשוע עבור 15 מיליארד דולר.
באוקטובר האחרון הונפקה מובילאיי בנאסד"ק לפי שווי של 16.7 מיליארד דולר. במסגרת הפיכתה לחברה ציבורית, עבר להירשם בדוחות שלה גם המוניטין שהיה רשום לפני כן בדוחות אינטל בגין הרכישה.
בניכוי רישום המוניטין שמסתכם בכ-100 מיליון דולר מדי רבעון, מציגה מובילאיי רווח תפעולי של 143 מיליון דולר ורווח נקי של 114 מיליון דולר, הגבוה ב-7% מהרווח הנקי בתקופה המקבילה. מתחילת 2022 יצרה הפעילות של מובילאיי תזרים של 395 מיליון דולר.
מובילאי גם סיפקה תחזית לרבעון האחרון של 2022 (הרבעון הנוכחי) ולשנה כולה. החברה צופה שההכנסות השנתיות יהיו כ-1.8 מיליארד דולר, מה שאומר שברבעון הנוכחי היא תחצה לראשונה את הרף של חצי מיליארד דולר בהכנסות, שצפויות לנוע בין 527 ל-545 מיליון דולר.
מדובר בקצב צמיחה נאה של כ-30% מול 2021, אך בשלב זה רובו המכריע מגיע למערכות סיוע והתראה לנהגים ועדיין לא ממערכות לרכב אוטונומי מלא. מדובר גם בהאטה בקצב הצמיחה מול 2021, אז עלו הכנסות החברה ביותר מ-40%.
מובילאיי ציינה כי היא העלתה מעט את המחיר הממוצע של המערכת שלה ל-53 דולר לעומת 45.7 דולר בתקופה המקבילה בעקבות שילוב של רכיבים מתקדמים יותר בתוכה.
בהנפקה שנערכה בסוף אוקטובר הונפקו 51.9 מיליון מניות מובילאיי במחיר של 21 דולר. אינטל עדיין נשארה עם מרבית המניות שלה בחברה ובעלת השליטה בה. מאז ההנפקה וחרף התנודתיות בוול סטריט, קפצה מניית מובילאיי ב-45% והחברה נסחרת היום לפי שווי של 24.5 מיליארד דולר.
שווי זה קרוב יותר לתוכניות המקוריות של אינטל, שנאלצה להפחית אותו מספר פעמים לאור המצב בשווקים. התכנון המקורי היה להנפיק את מובילאיי לפי שווי של 50 מיליארד דולר.