סגור
ג'ף בזוס בעלים של אמזון בלו אוריג'ין
ג'ף בזוס (צילום: Paul Ellis/ REUTERS)

גר במיאמי, בלי מס רווח הון על הראש: בזוס ממשיך למכור מניות אמזון

מייסד אמזון מכר השבוע 14 מיליון מניות המוערכות בשווי של 2.4 מיליארד דולר, ומתחילת החודש מכר 50 מיליון מניות בשווי 8.5 מיליארד דולר; בפלורידה אין מס על רווח הון, בעוד במדינת וושינגטון שם התגורר אשתקד המס על 7%; לו היה נשאר שם היה משלם מס של קרוב ל-600 מיליון דולר

מייסד אמזון ג'ף בזוס ממשיך למכור מניות של ענקית המסחר המקוון. על פי המסמכים האחרונים שהוגשו לרשות ני"ע האמריקאית (SEC), בזוס מכר השבוע עוד 14 מיליון מניות המוערכות בסביבות שווי של 2.4 מיליארד דולר.
מתחילת החודש הוא מכר כבר 50 מיליון מניות של אמזון בשווי של 8.5 מיליארד דולר. עם זאת, בזוס לא חשף את התוכניות שלו לכסף שהרוויח.
המכירות יצאו לפועל באמצעות תוכנית מסחר שנקבעה מראש, ואומצה על ידי בזוס בנובמבר ולפיה הוא מתכוון למכור עד 50 מיליון מניות של אמזון לפני ה-31 בינואר, 2025.
באותו הזמן הוא גם הכריז על המעבר שלו ביחד עם ארוסתו לורן סנצ'ס מסיאטל למיאמי. הוא אמנם טען כי הסיבה לכך היא רצונו להיות קרוב יותר להוריו וכי הוא אוהב את מיאמי, אך המהלך גם יחסוך לו מאות מיליוני דולרים במסים, זאת מכיוון שבפלורידה אין מס על רווחי הון, זאת בעוד שבמדינת וושינגטון המס עומד על 7%. כלומר, לו היה נשאר בוושינגטון היה נדרש לשלם מס של קרוב ל-600 מיליון דולר על המניות בשווי 8.5 מיליארד דולר שמכר בשלושת השבועות האחרונים.
לפני פברואר 2024, בזוס לא מכר מניות של אמזון מאז מאי 2021, השנה בה פרש מתפקידו כמנכ"ל החברה שהקים. כמו כן, בשנה שעברה תרם מניות בשווי 240 מיליון דולר.
מניית אמזון התחזקה ביותר מ-76% בשנה האחרונה, ובזוס הוא אחד מבעלי המניות הגדולים של החברה. הוא האדם השלישי העשיר בעולם, כך לפי דירוג המיליארדרים של בלומברג עם שווי הון אישי של 191.3 מיליאד דולר.