סגור
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג. יכול לחייך (צילום: AFP)

הדו"ח החיובי של מטא הזניק את הונו של צוקרברג ב-12.5 מיליארד דולר

עתה עומד הונו של המייסד על כ-70 מיליארד דולר, שמעניקים לו את המקום ה-13 בדירוג עשירי העולם של בלומברג; זאת לאחר הדו"חות שפורסמו שלשום

בעקבות הזינוק במניית מטא: הונו האישי של מארק צוקרברג זינק אתמול (ה') ב-12.5 מיליארד דולר, העלייה היומית הגדולה ביותר עד כה בהונו. זאת לאחר שהכריז כי 2023 תהיה "שנת היעילות" בענקית המדיה החברתית שלו, מטא פלטפורמס (החברה-האם של פייסבוק). הונו של צוקרברג (38) מוערך כעת ב-69.8 מיליארד דולר, שמעניקים לו את המקום ה-13 בדירוג עשירי העולם של בלומברג.
לעומת זאת 2022 נחשבת לשנה הגרועה ביותר להון שלו, שנפל משיא של 142 מיליארד דולר שנרשם בספטמבר 2021. כך למשל ביום אחד בפברואר האחרון הוא הפסיד 31 מיליארד דולר, הוא החזיר 11 מיליארד דולר באפריל, אך הפסיד אותם באוקטובר לאחר פרסום דו"ח רבעוני מאכזב.
ברביעי בלילה חשפה מטא את התוצאות הרבעוניות האחרונות שלה, שעלו על ציפיות האנליסטים, ואחריהן עלתה המניה שלה ב-23%. צוקרברג אמר כי החברה קיצצה בנובמבר 11 אלף משרות שהן 13% מכוח האדם, וכי זו "רק ההתחלה" של תוכניות ההצטמצמות שלו. החברה זכתה השבוע גם בניצחון בבית המשפט והצליחה למנוע את ניסיונות של ועדת הסחר הפדרלית (FTC) לבלום רכישה של סטארט-אפ בתחום המציאות המדומה.
"אנחנו עובדים על השטחת הארגון שלנו והסרת חלק מהשכבות האמצעיות של הניהול כדי לקבל החלטות בצורה מהירה יותר, ואנחנו מפתחים כלים של בינה מלאכותית שיעזרו למהנדסים שלנו להיות יעילים יותר", אמר צוקרברג בעת פרסום התוצאות. "יש עוד דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את הפרודוקטיביות, המהירות והמבנה שלנו".
לפי צוקרברג, החברה משתמשת בבינה מלאכותית כדי לשפר את הדרך שבה ממליצים על תכנים למשתמשים, מה שיהפוך את הפלטפורמה לאטרקטיבית יותר למפרסמים. בתעשייה כולה מתמודדים עם האטה בהוצאות על פרסום, אך צוקרברג ציין כי בתעשיות כמו בריאות ותיירות החברות העלו מחדש את ההוצאות.