סגור

הדירקטורית שהודחה ממגדל יוצאת למאבק משפטי ברשות שוק ההון

רונית בודו עתרה למחוזי נגד ההחלטה לא להאריך כהונתה בחברת הביטוח, עד לסיום הבירור שעורכת הרשות בנושא שלה; היא מבקשת צו מניעה לעיכוב ביצוע החלטת הרשות, ובמקביל עותרת נגד החלטת הרשות בטענה כי היא "פגומה ופסולה וניתנה בחוסר סמכות"

הדירקטורית שהודחה ע"י רשות שוק ההון מהכהונה במגדל ביטוח בשל קרבה לכאורה לבעל השליטה שלמה אליהו, יוצאת למאבק משפטי ברשות שוק ההון.
רונית בודו עתרה לבית המשפט המחוזי נגד החלטת רשות שוק ההון משלשום, לפיה לא תוארך כהונתה במגדל עד לסיום הבירור שעורכת הרשות בנושא שלה. היא מבקשת עתה מבית המשפט צו מניעה לעיכוב ביצוע החלטת הרשות ובמקביל עותרת נגד החלטת הרשות וטוענת כי החלטת הרשות שלא לאשר חידוש כהונתה "פגומה ופסולה וניתנה בחוסר סמכות, שכן מינויה לתקופת כהונה שלישית עד לשנת 2025 כבר אושר על ידי הרשות".
עוד טענת בודו כי טענת הרשות לפיה נדרש אישורה לחידוש כהונה בתום תקופת הכהונה השניה "נגועה בהשתק ומניעות, וכי החוק קובע פרק זמן מחייב לבחינת המינוי ובתום תקופה זו בהעדר החלטת פסילה פוזיטיבית, מינוי נושא משרה יאושר באופן אוטומטי". בודו טוענת עוד כי מאחר שגם הרשות מודה כי אין בנמצא עילת פסילה נגד בודו, אין כל בסיס להפסיק את כהונתה, ודאי מבלי שנשמעו טענותיה.
בודו טוענת כי הרקע להדחתה היא ההתכתשות בין מגדל אחזקות בעלת השליטה במגדל ביטוח, ובין הרשות. בודו מונתה כדב"תית במגדל ביטוח ב-2016, וכהונתה הוארכה ב-2019. רשות שוק ההון פרסמה לפני מספר חודשים חוזר לפיו הארכה כזו לא תהיה אוטומטית לשש שנים, אלא תובא לאישור חוזר של הרשות כעבוד 3 שנים. בודו טוענת כי לא ניתן להחיל את השינוי רטרואקטיבית וכי כהונתה הוארכה כבר בשש שנים שאמורות להסתיים ב-2025.
הרשות הודיעה כאמור לבודו כי מועמדותה עדיין נבחנת, וכי עד "להשלמת הבירור" בכוונת הממונה שלא לאשר את חידוש כהונתה. "הלכה למעשה, החלטה זו מתיימרת להביא להדחתה של בודו", טוען עו"ד בקל שמייצג את בודו.
בודו טוענת עוד כי המהלך של הרשות מנוגד לתלונת הרשות במכתב אחר למגדל על התחלופה הגבוהה בדירקטוריון החברה. "ניסיונה של הרשות 'להחליט בלי להחליט' או 'לפסול בלי לפסול' מנוגד להוראות הדין, והוא חמור במיוחד שעה שמדובר בהחלטה על חידוש הכהונה", טוען עו"ד בקל בעתירה לבית המשפט.