סגור
מפעל חברת אינפיניה לשעבר נייר חדרה
מפעל אינפיניה (צילום: אלעד גרשגורן)

גם תחת הבעלות של אגמון: אינפיניה תישאר עצמאית, המנכ"ל ימשיך בתפקיד

העסקה שבמסגרתה רוכשת ורידיס את מלוא המניות של אינפיניה (לשעבר נייר חדרה) תמורת 2.35 מיליארד שקל תיחתם בתוך שבועיים. המגעים לעסקה עלו הילוך כשוורידיס הבינה שלא תזכה במכרז לרכישת אגד

עסקת הענק של גיל אגמון וישי דוידי לא תזעזע את אינפיניה (שמה הנוכחי של נייר חדרה). ל"כלכליסט" נודע כי הרוכשת המיועדת של אינפיניה, חברת התשתיות ואיכות הסביבה ורידיס שבשליטת דלק רכב שבשליטת אגמון, מתכוונת להמשיך להפעיל את אינפיניה כחברה עצמאית, גם כשתהפוך לבעלת הבית. כמו כן, בכוונת הנהלת ורידיס להשאיר את גדי קוניא, מנכ"ל אינפיניה, בתפקידו. עוד נודע כי העסקה תיחתם בשבועיים הקרובים.
כפי שנחשף ב"כלכליסט" ביום חמישי האחרון, ורידיס תרכוש את מלוא המניות של איפיניה תמורת 2.35 מיליארד שקל ותמחוק אותה מהמסחר. במסגרת העסקה, תרכוש ורידיס את מלוא המניות של קרן פימי (44.8%), שבראשה עומד דוידי, וכן את אחזקות הציבור, ובראשן האחזקות של כלל ביטוח. פימי תיפרד מאינפיניה, שאת השליטה בה רכשה ב־2015, ברווח של כמיליארד שקל.
על רקע העסקה, זינקה מניית אינפיניה ביום חמישי ב־8.8%, כמעט למחיר העסקה. ורידיס, לעומת זאת, הגיבה לפרסום בירידה של 3.9%, זאת למרות שבבוקר אותו יום פרסמה את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני שהיו מוצלחות למדי. החברה דיווחה על רווח נקי של 31.9 מיליון שקל במחזור של 299 מיליון שקל — שיפור משמעותי לעומת רווח נקי של 15.7 מיליון שקל במחזור של 240 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. לעיקר הצמיחה היו אחראיים מגזרי איכות הסביבה והאנרגיה, מגזר שבו ורידיס שותפה עם OPC של עידן עופר.
פימי היא זו שעניינה את ורידיס ברכישה, לאחר שהקרן שמעה על ההתעניינות של ורידיס והחברה־האם דלק רכב ברכישת אגד. דוידי שלח צד שלישי לבצע גישושים אצל אגמון, ולאחר שאגמון הבין שהקבוצה שבה הוא שותף לא עתידה לרכוש את אגד, הוא העלה הילוך במגעים מול פימי. קרן הפרייבט אקוויטי סבורה שאינפיניה יכולה להכפיל את שווייה בתוך חמש שנים, אך היא נפרדת ממנה בשל המחוייבות למשקיעים - קרנות פרייבט אקוויטי פועלות בטווח מימוש נכסים של 7-10 שנים.
בוורידיס רואים ברכישת אינפיניה התרחבות וסינרגיה. החברה מאמינה שהשימוש בקרטונים יגבר לאור התחזקות המסחר המקוון בעולם. "אינפיניה תפורה על ורידיס כמו כפפה ליד", אמר גורם המעורב בעסקה. "ורידיס בשלה להגדיל את הפעילות שלה דרמטית, ואילו העסקה הזו הייתה מגיעה לפני המכרז לרכישת אגד, ייתכן שוורידיס הייתה מוותרת על המכרז".