סגור
חנות נייקי בקניון עופר רוחובות
חנות נייקי בקניון רחובות (צילום: דיאנה מיורי)

האופטימיות של המשקיעים בנייקי דחפה את ריטיילורס לזינוק של 13%

ענקית ציוד הספורט נייקי פרסמה בסוף השבוע דוח חיובי עם הכנסות מעל הצפי ועלייה במכירות, והמשקיעים מאמינים שתוכנית ההבראה שלה מתחילה להראות תוצאות; ריטיילורס מפעילה את חנויות נייקי בישראל ובאירופה והן מהוות 64% מכלל הפעילות שלה

מניית ריטיילורס, החברה הבת של פוקס שמפעילה את חנויות נייקי בישראל ובמדינות נוספות בעולם, זינקה היום ב-13.4% בבורסת תל אביב, על רקע דוחות החיוביים שפירסמה נייקי העולמית.
מניית נייקי רשמה זינוק של 15% ביום שישי האחרון, הקפיצה היומית הגדולה ביותר בארבע שנים, זאת עם העלייה בביטחון המשקיעים בכך שתוכנית ההבראה של ענקית מוצרי הספורט מתחילה לשאת פרי.
בשיחה עם אנליסטים לאחר סגירת המסחר ביום חמישי, מנכ"ל נייקי אליוט היל, שחזר מפרישה לפני שנה, ציין את היוזמות השונות שנקטה החברה, כולל ההתמקדות בפיתוח קווי ייצור בענפי ספורט קריטיים.
"כשאנחנו מתמקדים בספורט, אנחנו מנצחים", אמר היל, בציינו את מוצרי הריצה של החברה שהיוו סיבה מרכזית לדאגה בקרב משקיעים, בגלל התגברות התחרות בענף. לפי היל, במחלקה הזו נרשמה עלייה במכירות בשיעור דו ספרתי.
יצרנית מוצרי הספורט נפגעה גם ממדיניות המכסים של טראמפ, כאשר לפי הערכות המהלכים הללו יגדילו את ההוצאות שלה בכמיליארד דולר. כדי להתמודד עם השלכות המכסים, נייקי החלה בהעברת קווי אספקה מסין למדינות אחרות.
נייקי הציגה רווח נקי רבעוני בגובה 211 מיליון דולר, ברבעון שהסתיים בסוף מאי, צניחה של 86% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והרווח הרבעוני הנמוך ביותר מאז הרבעון הרביעי של 2020.
לפי נייקי, היא צופה כי הכנסות הרבעון הבא יירדו בשיעור חד ספרתי בינוני. בה בעת, הכנסות הרבעון היו גבוהות מהתחזיות, ועמדו על 11.1 מיליארד דולר, לעומת צפי של 10.7 מיליארד דולר, והמכירות בחנויות זהות דווקא עלו ברבעון ב-2%, לעומת ירידה של 2.6% שהאנליסטים ציפו לה.
המשקיעים של ריטיילורס מאמינים כי גם החנויות הזהות של זכייניות של נייקי בעולם, ובהן נכללות חנויות בבעלות ריטיילורס, יעלו ברבעונים הבאים, לאחר ירידות חדות בחנויות הזהות שהציגו חנויות נייקי במשך רבעונים ממושכים.
נייקי מהווה 64% מכלל פעילותה של ריטיילורס. ברבעון הראשון לשנת 2025 הציגה ריטיילורס צמיחה בהכנסות בזכות חנויות חדשות של נייקי שפתחה בחו"ל, אבל בחנויות הזהות של נייקי (כאלו שפעלו ברבעון הראשון בשנת 2025 ובשנת 2024) נחלשו המכירות ב-18%.
גם בחנויות הלא זהות של נייקי, שפועלות תחת ריטיילורס, נרשמה ירידה של 21.7% במכירות למ"ר ברבעון הראשון, ופעילות נייקי כולה רשמה הפסד תפעולי של 5.3 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 25 מיליון שקל ברבעון מקביל שנה שעברה.