סגור

מייסד רשת אתריום פורש מעולם הקריפטו: "מתלווה לזה סיכון שאיני נלהב ממנו"

אנתוני די לוריו הקים את אתריום ב-2013, שעל בסיסה נוסד האת'ר - בשנים האחרנות החל לנוע ברחבי העולם עם צוות מאבטחים; "אני רוצה לגוון ולא להיות יותר הבחור מהקריפטו אלא הבחור שמתמודד עם בעיות מורכבות"

אנתוני די לוריו (Anthony Di Iorio), ממייסדי רשת אתריום הודיע כי הוא פורש מעולם מטבעות הקריפטו, בין השאר מכיוון שהוא חושש לשלומו האישי, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.


די לוריו (48) מסתובב עם צוות מאבטחים מאז 2017, וצמוד אליו מאבטח אישי בכל פעם שהוא טס ולכל מקום שהוא הולך. אולם, הוא הודיע כעת כי בשבועות הקרובים בכוונתו למכור את Decentral Inc - מרכז חדשנות וחברת תוכנה המתמקדת בטכנולוגיות מבוזרות ויצרנית הארנק הדיגיטלי Jaxx שצבר כבר מעל מיליון לקוחות - ולהקדיש את זמנו לעבודות פילנתרופיה ולמיזמים אחרים שאינם קשורים לקריפטו. די לוריו הקנדי אמר כי בכוונתו גם לנתק קשרים עם חברות סטארט אפ נוספות שבהן הוא מעורב, ושאינו מתכוון לממן פרויקטים נוספים בבלוקצ'יין.
"מתלווה לזה סיכון שאיני נלהב ממנו", אמר די לוריו. עם זאת, הוא סרב לחשוף את גודל האחזקות שלו במטבעות קריפטו או את שווי הונו האישי. "איני מרגיש בטוח לגמרי במרחב הזה. אם אתמקד בבעיות גדולות יותר נראה לי שאהיה בטוח יותר".
די לוריו הקים את אתריום ב-2013, ועל בסיסה נוסד את'ר, המטבע הדיגיטלי השני בגודלו בעולם אחרי ביטקוין. שווי השוק של את'ר עומד היום על 225 מיליארד דולר - המטבע נסחר בסביבת 1,960 דולר.
ב-2018 עלה די לוריו שוב לכותרות לאחר שרכש את אחד הדירות הגדולות והיקרות ביותר בקנדה, ושילם חלק מהסכום עבורה בכסף דיגיטלי. לפי הדיווחים, די לוריו רכש פנטהאוז של שלוש קומות בטורונטו עבור 22 מיליון דולר.
בשנים האחרונות החל די לוריו להתעסק יותר בתחום השקעות הון סיכון וייעוץ לחברות סטארט אפ. הוא שימש גם לזמן מה כאחראי תחום הדיגיטל בבורסת טורונטו. בפברואר 2018 העריכו במגזין פורבס כי הונו האישי עומד על מיליארד דולר. אם כי מחירו של האת'ר זינק פי 2 מאז.
"אני רוצה לגוון ולא להיות יותר הבחור מהקריפטו אלא הבחור שמתמודד עם בעיות מורכבות", הוסיף. הוא מעורב כיום בפרויקט ארו שמנוהל על ידי חבר שלו מהתיכון ומטרתו בניית רכב עם אפס פליטות. הוא גם משמש כיועץ לסנטור מפארגוואי. "אני אשתמש בקריפטו בעת הצורך, אבל הרבה פעמים אין צורך", סיכן. "זה רק אחוז קטן ממה שהעולם זקוק לו".


1 צפייה בגלריה
מייסד אתריום את'ריום מטבע קריפטו אנתוני די לוריו Anthony Di Iorio
מייסד אתריום את'ריום מטבע קריפטו אנתוני די לוריו Anthony Di Iorio
אנתוני די לוריו
(צילום: בלומברג)