סגור

קרן אוטרה של אמיר גל וירון זלצמן רכשה 7% מחברה שבדית ב-27 מיליון יורו

אוטרה, העוסקת בהשקעות אקטיביסטיות בחברות נדל"ן, רכשה נתח מחברת ארלנדה סטאד עם אופציה לרכישת 13% נוספים; החברה השבדית מחזיקה בקרקעות לבנייה על שטח של כמיליון מ"ר סמוך לשדה התעופה של שטוקהולם

קרן ההשקעות האקטיביסטית בחברות הנדל"ן הנורדיות אוטרה (OTRE) חתמה היום (ה') על עסקה לרכישת נתח בחברת הנדל"ן ארלנדה סטאד. מדובר ברכישת 7% ממניות החברה תמורת 270 מיליון קרונה (27 מיליון יורו) וקיבלה אופציה לרכישת 13% נוספים תמורת 540 מיליון קרונה (54 מיליון יורו).


ארלנדה סטאד היא חברה ציבורית שבדית המחזיקה במתחם עצום של קרקעות זמינות לבנייה בהיקף כולל של של כמיליון מ"ר סביב שדה התעופה הבינלאומי של שטוקהולם – בייעוד עיקרי ללוגיסטיקה ומשרדי הייטק. הקונספט שבו היא פועלת דומה לאיירפורט סיטי שרכשה גם היא קרקעות והקימה את קרית שדה התעופה בארץ.
לאחרונה רכשה החברה שטח ליד שדה תעופה נוסף באיזור שטוקהולם – בגודל של כ- 5,000 דונם, בייעוד עיקרי לוגיסטיקה.
הקרן האקטיביסטית, בבעלות וניהול אמיר גל וירון זלצמן, גייסה הון מהפניקס וגוף מוסדי נוסף, וביצעה השקעות במספר חברות נדל"ן הנסחרות בבורסה בשטוקהולם, המתמקדות בתחום המגורים להשכרה ולוגיסטיקה. מנהלי הקרן מעניקים ליווי צמוד להנהלות החברות, בביצוע תוכניות השבחה וצמיחה חמש שנתיות, אותן מגבשת הקרן יחד עם מנהלי החברות, כתנאי להשקעתה.
גל הוא יוצא הנהלת גזית גלוב ובעל נסיון גם כיזם נדל"ן פרטי בארצות הנורדיות, עם התמחות בלוגיסטיקה ומגורים. זלצמן, לשעבר סמנכ"ל הכספים של אי.די.או, צבר ניסיון בחברות ציבוריות בארץ ובאירופה ובתחום המגורים להשכרה.
גל אמר כי "בבעלות חברה זו בנק הקרקעות הגדול ביותר בשבדיה ביעוד ללוגיסטיקה במיקומים אסטרטגיים – הנחשבים פריים – בסקטור הלוגיסטיקה. להנהלת החברה ניסיון רב בפיתוח ובנייה של נכסים מסוג זה. השקעת הקרן נעשתה בהנחה על ההון העצמי של החברה ובשווי נמוך משמעותית מהערך הכלכלי הגלום בקרקעות החברה".
עוד אמר כי "חסמי הכניסה הגבוהים להקמת נכסים חדשים, גודל הקרקעות, זמינותן לבניה ומיקומן, הופכים את קרקעות החברה למוצר נדיר ויקר ערך – בעל ביקוש רב בסקטור הלוגיסטיקה – בשוק בו קיים מחסור משמעותי בשטחי אחסון חדשים. לאור נסיוננו בתחום ותמחור חברות מתחרות בתחום – הנסחרות בפרמיה משמעותית על ההון העצמי, אנו צופים הצפת ערך משמעותית בהשקעה זו. תיק ההשקעות של הקרן תואם את התפיסה העסקית שלנו – ייצור תשואה עודפת בנדל"ן באמצעות אקטיביזם שלנו בחברות על בסיס נכסים דיפנסיביים עם פרופיל סיכון נמוך".