סגור

פעילות הקניונים של עזריאלי הקפיצה את ההכנסות מדמי השכירות נטו ב-75%

בקבוצה ציינו כי לא רק שהפדיונות בקניונים ברבעון השני התאוששו, אלא הם אף התעלו על התקופה המקבילה מלפני שנתיים - טרם המגפה; הרווח התפעולי זינק ב-86% ל-371 מיליון שקל; הרווח הנקי עמד על 383 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-72 מיליון שקל ברבעון המקביל

החזרה לפעילות שגרתית ברבעון השני הקפיצה בשיעור חד את התוצאות של קבוצת עזריאלי . ההכנסות מדמי השכירות נטו (NOI), אחד הנתונים שלפיהם נמדדות חברות הנדל"ן המניב, זינקו בשיעור דו-ספרתי חד של 75% ברבעון השני ל-407 מיליון שקל, בעיקר הודות לחזרת הקניונים של הקבוצה לפעילות תקינה.


בעזריאלי מציינים כי הפדיונות בקניונים התאוששו, וכי החל מפברואר השנה ועד סוף יוני, התקופה שבה הוסרו המגבלות עליהם, נרשמה עלייה בפדיונות בשיעור של 5.2% ביחס לתקופה המקבילה שלפני שנתיים, קרי שנה ערב פרוץ המגיפה.

1 צפייה בגלריה
מימין: אייל חנקין מנכ"ל קבוצת עזריאלי ו דנה עזריאלי, יו"ר הקבוצה
מימין: אייל חנקין מנכ"ל קבוצת עזריאלי ו דנה עזריאלי, יו"ר הקבוצה
מימין: אייל חנקין מנכ"ל קבוצת עזריאלי ודנה עזריאלי, יו"ר הקבוצה ובעלת השליטה
(צילומים: זיו קורן, עמית שעל)

ההתאוששות בהכנסות נטו מדמי השכירות, נובעת בעיקר מהחזרה של הקניונים לפעילות שגרתית. בפילוח של ה-NOI לרבעון השני עולה כי בסגמנט הקניונים והמרכזים המסחריים זינק ה-NOI ברבעון השני ל-188 מיליון שקל, פי 6 ממה שנרשם ברבעון השני אשתקד, כאשר הקורונה התפרצה ועזריאלי, יחד עם שאר השחקנים בשוק, נאלצו לסגור את הקניונים והעניקו הנחות והטבות לשוכרים. בבדיקת ה-NOI לנכסים זהים בשתי התקופות (NOI SP) נרשם גידול בקצב דומה בקניונים (פי 6), וה-NOI SP הכולל זינק ב-65.5% ל-389 מיליון שקל ברבעון השני.
בבחינת שטחי המשרדים, הרי שה-NOI של עזריאלי שנבע משטחים אלה הסתכם ב-168 מיליון שקל ברבעון השני, עלייה של 9% ביחס לרבעון השני המקביל אשתקד. עם זאת, בבדיקת ה-NOI לנכסים זהים נרשמה ירידה בסגמנט המשרדים. שם ה-NOI SP ירד מ-153 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד ל-149 מיליון שקל ברבעון השני הנוכחי. ירידה של 2.6% זו מוסברת בעיקר בעזיבת בזק את המגדל המשולש במרכז עזריאלי בתל אביב ומעבר למתחם ייעודי שהקימה החברה בחולון. למרות החולשה הזמנית ברבעון שחלף, מדובר בחדשות טובות יותר לטווח הארוך שכן השטחים במגדל המשולש הושכרו במחירים גבוהים יותר לחברות שיחליפו את בזק.
הרווח התזרימי התפעולי או ה-FFO, עלה ב-86% ל-371 מיליון שקל. החברה מציגה את העלייה ב-FFO גם בנטרול תרומת הדיור המוגן, פעילות שכוללת הזרמת הון על ידי הדיירים לצורך כניסתם לדירות. בנטרול השפעה זו ה-FFO צמח ברבעון השני ב-77% ל-308 מיליון שקל.
בשורה התחתונה הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון לכ-383 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-72 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפער מוסבר בין היתר בהתאמות לשווי ההוגן של הנכסים שביצעה עזריאלי בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בשיערוכים שליליים של 234 מיליון שקל למול שיערוכים חיוביים, קרי תוספת לשווי הנכסים, של 292 מיליון שקל ברבעון השני של 2021.
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי ציין עם פרסום התוצאות כי "במהלך הרבעון הודענו על הסכמים משמעותיים בתחום המשרדים המהווים ביטוי נוסף לביקוש החזק למשרדים איכותיים בלב אזורי התעסוקה. פעילות המסחר ממשיכה את המגמה החיובית שאנו רואים מאז פתיחת המרכזים המסחריים בישראל, עם צמיחה בפדיונות אל מול התקופה המקבילה ב-2019."