סגור
Baltimore Maryland בולטימור מרילנד
בולטימור, מרילנד (ארכיון) (צילום: Kevin Ruck/Shutterstock)
בלעדי

מדיפאואר רוכשת 16 מרכזים מסחריים בארה"ב במיליארד שקל

עסקה זו מצטרפת לרכישה נוספת שביצעה חברת הנדל"ן המניב השנה, של מרכז מסחרי בניו־ג'רזי תמורת 37.5 מיליון דולר. מספר המרכזים המסחריים שבבעלות החברה בחוף המזרחי של ארה"ב הוכפל ל־34

חברת הנדל"ן מדיפאואר סיכמה על רכישת 16 מרכזים מסחריים במדינות פנסילבניה ומרילנד, כך נודע לכלכליסט. היקף העסקה עומד על כמיליארד שקל. עסקה זו מצטרפת לעסקה נוספת שביצעה החברה ברבעון הראשון של השנה לרכישת מרכז מסחרי במדינת ניו ג'רזי תמורת 37.5 מיליון דולר. עסקאות אלו מכפילות למעשה את מספר המרכזים המסחריים שבבעלות החברה, העוסקת בתחום הנדל"ן המניב, ומחזיקה כיום ב־34 מרכזים מסחריים לאורך החוף המזרחי של ארה"ב.
בעל השליטה במדיפאואר, הנסחרת לפי שווי שוק של 324 מיליון שקל, הוא יזם ההייטק יאיר גולדפינגר, ממייסדי חברת מיראביליס שפיתחה את ICQ. גולדפינגר מחזיק ב־53% ממניות החברה. מנכ"ל החברה הוא רון שטרן. מדיפאואר פועלת בתחום הרכישה, ניהול והשבחה של מרכזים מסחריים שכונתיים פתוחים, שמעוגנים לרוב על ידי סופרמרקטים, במדינות פנסילבניה, ניו ג'רזי, ניו יורק, מסצ'וסטס, ג'ורג'יה וקונטיקט. הנכסים ממוקמים באזורים אורבניים, בקרבת מטרופולינים גדולים, ומספקים שירותים קמעונאיים בסיסיים לאוכלוסייה המקומית.

1 צפייה בגלריה
מימין יאיר גולדפינגר בעל השליטה במדיפאואר ו רון שטרן מנכ"ל החברה
מימין יאיר גולדפינגר בעל השליטה במדיפאואר ו רון שטרן מנכ"ל החברה
יאיר גולדפינגר ורון שטרן
(צילומים: עמית שעל, Youtube)

לפי דו"חות החברה, מדיפאואר מתמקדת ברכישת מרכזים עם שוכרי עוגן איכותיים ובעלי יציבות פיננסית, המחזיקים בחוזי שכירות ארוכי טווח. המרכזים מיועדים בעיקר לרשתות שיווק מזון, פארם, מסעדות מזון מהיר, חנויות דיסקאונט ונותני שירותים שכונתיים.
שוכרת העוגן בעסקה במדינות פנסילבניה ומרילנד היא רשת הסופרמרקטים Giant, הנמנית על קבוצת הקמעונאות האירופית Ahold Delhaize. המרכזים החדשים צפויים להוסיף לחברה NOI (הכנסה מפעילות שוטפת) של כ־20 מיליון דולר, בנוסף ל־NOI של 2.5 מיליון דולר מהנכס שנרכש בניו ג'רזי. בשנת 2024 עמד ה־NOI של מדיפאואר על 26.3 מיליון דולר, וה־FFO (הכנסה תפעולית נטו) השנתי עמד על 11.8 מיליון דולר. הכנסות החברה מדמי שכירות עמדו על כ־39.2 מיליון דולר.
נכון לסוף הרבעון הראשון של 2025, החזיקה מדיפאואר ב־17 מרכזים מסחריים, חלקם בשותפות עם גופים מקומיים, בשטח כולל של 185 אלף מ"ר. חוזי השכירות בפרויקטים אלה מסתיימים בין השנים 2025 ל־2041. שיעור התפוסה הממוצע בהם עומד על 94% ולחברה כ־275 שוכרים. ההכנסות משכירות ברבעון הראשון עמדו על 9.6 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. ה־NOI עמד על 6.1 מיליון דולר, והרווח הנקי ברבעון הגיע ל־2.8 מיליון דולר. ההון העצמי של החברה, המיוחס לבעלי המניות, עמד על 135.6 מיליון דולר.
המרכז המסחרי שנרכש ברבעון הראשון בניו ג'רזי כולל שישה מבנים עם שטח להשכרה של כ־10.3 אלף מ"ר, וסופרמרקט עוגן. שיעור התפוסה בנכס עומד על כ־97%. חוזי השכירות הממוצעים שם עומדים על 9 שנים, ולשוכר העוגן — 11 שנים.
יאיר גולדפינגר, המכהן כיום כיו"ר החברה, היה כאמור אחד מארבעת מייסדי מיראביליס, שהקימו את חברת המסרים ICQ בשנת 1996. בשנת 1998 נמכרה ICQ לחברת AOL תמורת 407 מיליון דולר. גולדפינגר מתגורר בניו יורק ונכנס להשקעה במדיפאואר בשנת 2004 יחד עם ספי ויגיסר, שותפו להקמת מיראביליס. מדיפאואר עצמה הוקמה בשנת 2001 על ידי אבי גולדברג ומשה גביש, והונפקה לראשונה ב־2007.
במהלך השנים נתגלע סכסוך בין גולדפינגר לבין בעלי מניות נוספים בחברה, בהם ויגיסר, שטענו כי בהנפקה שביצעה מדיפאואר בשנת 2016 רכש גולדפינגר מניות במחיר הנמוך ממחיר השוק. גולדפינגר טען מצידו כי נאלץ לרכוש את המניות בעקבות לחץ מצד בעלי מניות המיעוט. הסוגיה הגיעה לבית המשפט העליון, שקבע בשנת 2023 כי ההנפקה בוצעה לטובת החברה, ודחה את התביעה.
קרן הגידור אלפא, המנוהלת על ידי גבי דישי, היא בעלת המניות השנייה בגודלה במדיפאואר, עם החזקה של 17.5%. מניית מדיפאואר עלתה בכ־31% בשנה החולפת.