סגור
פרטנר
פרטנר (צילום: ערן גרנות)

פרטנר: מכירת שירותי אינטרנט לעסקים הזניקו את הרווח

חברת התקשורת שמנהל אבי גבאי סיכמה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 2% בהכנסות ל-764 מיליון שקל; הרווח הנקי זינק ב-96% ל-55 מיליון שקל

חברת התקשורת פרטנר ממשיכה להתמקד בשירותי הפרימיום של הסיבים האופטיים ודור 5 בסלולר ורושמת עלייה חדה ברווח, במקביל לעלייה מתונה בהכנסות (בניכוי דמי קישוריות).
כמו כן, החברה שבניהולו של אבי גבאי ממשיכה במגמת הורדת החוב הפיננסי (נטו), שהסתכם ב-542 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון של השנה, ירידה של 18% לעומת החוב של החברה ברבעון המקביל בשנה שעברה. מגמת הירידה בחוב הובילה את חברת הדירוג מעלות S&P לעלות לאחרונה את דירוג האג"ח של החברה ל-ilAA- עם אופק יציב.
סך ההכנסות של פרטנר ברבעון הראשון של השנה (בנטרול דמי קישוריות) הסתכמו ב-764 מיליון שקל, עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. דמי הקישוריות הם תשלום המועבר בין חברות התקשורת על שיחה נכנסת בין החברות, ובמשרד התקשורת החליטו לפני כשנתיים להפחית בהדרגה את הסכום עד לביטולם המוחלט ביוני 2025.
לכן, בשקלול דמי הקישוריות, הסתכמו ההכנסות של פרטנר ברבעון הראשון ב-845 מיליון שקל, ירידה של כ-2% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
ההכנסות של פרטנר משירותים (חבילות סלולר, אינטרנט וטלוויזיה), בניכוי דמי קישוריות הסתכמו ב-605 מיליון שקל – עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
העלייה בהכנסות נבעה בעיקר ממכירת אינטרנט ושירותי דאטה שונים לעסקים, אך קוזזה בשל השפעת המלחמה שהובילה לירידה בשירותי הנדידה (גלישה וחבילות לחו"ל). ההכנסות מציוד (כמו מכשירי סלולר) שינו מגמה – ועברו לעלייה לאחר שמונה רבעונים של ירידה. סך ההכנסות ממכירת ציוד קצה הסתכמו ב-159 מיליון שקל, עלייה של 4% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם ב-55 מיליון שקל – עלייה של כ-96% בהשוואה לרבעון המקביל.
במגזר הנייח, לפרטנר 447 אלף מנויים באינטרנט, כש-87% מנויים על שבי תשתית סיבים (389 אלף מנויים, עלייה של 20 אלף מנויים לעומת הרבעון הקודם). כמו כן, לפרטנר 206 אלף מנויים בטלוויזיה, ירידה של אלף מנויים.
סך מנויי הסלולר של החברה הסתכם ב-2.637 מיליון בסוף הרבעון, ירידה של 7,000 מנויים בהשוואה לרבעון הקודם. השינוי הוא חלק מהאסטרטגיה של פרטנר להתמקד בשירותי פרימיום – גם במחיר של איבוד לקוחות פחות רווחיים, אסטרטגיה שהחלה עם כניסתו של אבי גבאי להנהלת החברה.
ואכן, הרווח התפעולי במגזר הסלולר הסתכם ב-83 מיליון שקל, עלייה של 28% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, בעוד שיעור נטישת המנויים ירד מ-7.5% ל-5%. נתון שמעיד על המיקוד בשירותי הפרימיום הוא העלייה ב-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ללקוח, בניכוי דמי קישוריות), שעלה מ-40 שקל ל-41 שקל, על אף הירידה במכירת שירותי הנדידה.