סגור

דיווח: מטא בוחנת אם שריל סנדברג השתמשה במשאבי החברה לצרכים אישיים במשך שנים

לפני כשבוע דיווח "הוול סטריט ג'ורנל" כי הרשת החברתית בודקת אם סמנכ"לית התפעול, שהודיעה בשבוע שעבר על פרישה, עשתה שימוש במשאבי החברה לצורך תכנון החתונה שלה; כעת הוא מפרסם כי החקירה מקיפה יותר

היועצים המשפטיים של מטא בוחנים אם סמנכ"לית התפעול שריל סנדברג, שהודיעה בשבוע שעבר על פרישתה - השתמשה במשך שנים במשאבים של החברה לצרכים אישיים. כך מפרסם "הוול סטריט ג'ורנל".
במסגרת הבדיקה, שהחלה לפחות בסתיו האחרון, נבחן אם עובדים במטא, החברה-האם של פייסבוק, עבדו על פרויקטים אישיים של סנדברג, ובהם סיוע לעמותת Lean In, שהקימה לטובת תמיכה בנשים בשוק העבודה, וכן כתיבה וקידום של ספרה השני.

1 צפייה בגלריה
שריל סנדברג
שריל סנדברג
שריל סנדברג
(צילום: בלומברג)
לפני כשבוע דיווח "הג'ורנל" כי במסגרת החקירה נבדק אם סנדברג, שנחשבה למספר 2 בחברה, השתמשה במשאבי מטא ופייסבוק כדי לתכנן את החתונה שלה עם טום ברנטל, אולם לפי הפרסום מהערב - החקירה רחבה יותר.
לפי הדיווח, מקורבים לסנדברג ציינו כי אף שהחקירה הרגיזה אותה - היא לא היתה חלק מהחלטתה לעזוב את הרשת החברתית לאחר 14 שנה.
באפריל פרסם "הוול סטריט ג'ורנל" כי סנדברג עומדת בפני בדיקה פנימית בנוגע לשני אירועים שבהם לפי החשד לחצה על הצהובון הבריטי "דיילי מייל" לא לפרסם כתבה פוטנציאלית על בובי קוטיק, מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזרד, שהיה בן הזוג שלה.
לפי הפרסום, בפעם הראשונה ב-2016 (אז החלה בקשר עם קוטיק) ובפעם השנייה ב-2019 (זמן קצר לפני פרידתם) פנתה סנדברג לעורכי המהדורה הדיגיטלית של "דיילי מייל" שתכננו לדווח על קיומו של צו הרחקה זמני נגד קוטיק שהוציאה חברתו לשעבר ב-2014. סנדברג וקוטיק עבדו, לפי הדיווחים, עם צוות של עובדים מפייסבוק ואקטיוויז'ן וכן יועצים חיצוניים בתשלום והגו אסטרטגיה כדי לשכנע את הצהובון לא לפרסם את הדיווח על צו ההרחקה. החשש היה שהסיפור יפגע במוניטין של סנדברג כלוחמת למען זכויות נשים.