סגור
מרכז BP בריטיש פטרוליום קלגרי קנדה
בריטיש פטרוליום (צילום: שאטרסטוק)

צותת לאשתו שעבדה ב-BP והרוויח 1.8 מיליון דולר באופן לא חוקי

תושב טקסס ניצל את העובדה שגם אשתו עובדת מהבית, האזין לשיחות שלה ובזכותן רכש מניות של חברה עליה השתלטה ענקית האנרגיה; לאחר פרסום העסקה מכר אותן ברווח גדול; BP פיטרו את העובדת למרות שהוכח כי אין מדובר בהדלפה במזיד; היא פתחה בהליך גירושים

בעלה של עובדת בחברת בריטיש פטרוליום (BP) הואשם בסחר פנים בארה"ב, בעקבות טענות ששמע חלקים משיחות שביצעה אשתו בזמן שעבדה מהבית. השניים, אגב, הספיקו לנהל הליך גירושים מאז התפוצצות הפרשה.
הרשות האמריקאית לני"ע (SEC) טוענת שטיילר לודון (Tyler Loudon) הרוויח 1.76 מיליון דולר באמצעות המידע שליקט משיחותיה של אשתו, זאת בזכות שיחות להן האזין שעסקו בהשתלטות של BP על חברת TravelCenters of America, ומניות של האחרונה שקנה בעקבותיהן. "אנו טוענים שמר לודון ניצל לטובתו את תנאי העבודה מרחוק ואת האמון של אשתו כדי להרוויח ממידע שידע שהוא סודי", כך לדברי SEC.
האשה שימשה כמנהלת הרכישות והמיזוגים ב-BP. לדברי SEC, לודון קנה 46,450 מניות של טראוול סנטרס ללא ידיעת אשתו, לפני פרסום העסקה בפברואר השנה שעברה. בעקבות פרסום העסקה עלה מחיר המניה בכ-71%, ולודון מכר אותן מיידית תמורת רווח, כך טוענת SEC.
בתלונה שהגיש הרגולטור נטען שבמהלך המשא ומתן בין החברות ב-2022, לודון ואשתו, שגרו ביוסטון, טקסס, עבדו שניהם מהבית כששישה מטרים מפרידים ביניהם: "כתוצאה מכך קרה מדי פעם שהם שמעו את שיחותיו של האחר והיו עדים לשיחות קוליות ושיחות וידאו שניהלו". זאת בנוסף לתקופה קצרה בה בילו ברומא, בה המשיכה האשה לעבוד מדירת Airbnb קטנה ששהו בה יחד.
על פי SEC, לודון התוודה בפני אשתו לאחר שהרשות הרגולטורית של תעשיית הפיננסים החלה לשאול שאלות לגבי העסקה, ומי היו אלה שידעו עליה. הוא אמר לאשתו שקנה את המניות כדי שיוכל להרוויח מספיק על מנת שהיא לא תצטרך לעבוד שעות ארוכות, ואשתו שהיתה "המומה מהחשיפה הזאת", דיווחה על כך מיד למנהל שלה ב-BP.
אחרי סקירת התכתובות שלה הגיעה BP למסקנה שלא הדליפה במכוון את המידע, ולא ידעה שבעלה רכש את המניות, אך בכל זאת פיטרה אותה מעבודתה, כך לפי התלונה. כמו כן מצוין בתלונה שבעקבות פעולת הרגולטור עזבה אשתו של לודון את הבית, ניתקה עמו את הקשר ויזמה הליכי גירושין.