בעקבות סגירת הקניונים במבצע עם כלביא: הרווח של אורבניקה צנח ב-45%
סגירת החנויות במהלך המבצע הצבאי גרמה לאובדן הכנסות של 34 מיליון שקל ולזינוק במלאי שהכביד על ההוצאות; הרווח התפעולי ירד ב-24% ל-36 מיליון שקל, והכנסות החברה ירדו ב-2.9% ל-227.5 מיליון שקל; על אף ההתאוששות בסוף הרבעון, הירידה במכירות ניכרה בכל תחומי הפעילות
רשת האופנה אורבניקה דיווחה היום (ב') על פגיעה בהכנסות וברווח ברבעון השני של 2025, בהשפעת מבצע עם כלביא, שהחל כחודש לאחר שמניות החברה החלו להסחר בבורסה בתל אביב - במאי השנה.
בתקופת המבצע נפגעו הכנסות החברה, שבשליטת קבוצת קסטרו, ב-34 מיליון שקל בעקבות סגירת מרבית החנויות בקניונים בהנחיית פיקוד העורף, כך שכל פעילות החברה, למעט אתרי האינטרנט, הייתה מושבתת.
סגירת הפעילות הקטינה את ההכנסות, בעוד שהחברה התקשתה לצמצם הוצאות והתזרים שלה היה מוגבל, מתוך כוונה, לדבריה, שלא לגלגל את הפגיעה לספקים ולעובדים, והיא איבדה רווח תפעולי פוטנציאלי של כ-15 מיליון שקל וחתמה את הרבעון עם צניחה של 45% ברווח הנקי ל-18 מיליון שקל.
בסיומו של המבצע הצבאי הביקושים היו גבוהים במיוחד ושתי הרשתות - אורבניקה והודיס - חוו התאוששות בקצב ההכנסות, אשר באה לידי ביטוי בעלייה של 11% במכירות החנויות הזהות ואתרי הסחר בתקופה זו.
הכנסות אורבניקה, שכוללת את רשתות האופנה אורבניקה והודיס, הסתכמו ברבעון ב-227.5 מיליון שקל - ירידה של 2.9% לעומת הרבעון המקביל. הירידה בהכנסות נבלמה חלקית בזכות פתיחת חנויות חדשות ועלייה של 2.2% במכירות החנויות הזהות ואתרי הסחר, שנרשמה לאחר תום המבצע.
המלאי של החברה זינק ל-265.65 מיליון שקל, לעומת 160 מיליון שקל ביוני אשתקד - בשל קושי להיפטר מהסחורה בשל סגירת החנויות ל-12 ימים. העלייה במלאי אילצה את אורבניקה לאחסן את הסחורה זמן ממושך יותר במרלו"ג והגדילה לה את הוצאות המכירה והשיווק ב-6.2% ל-84 מיליון שקל. הוצאות אלו הושפעו גם מהתרחבות שטחי המסחר והוצאות פרסום.
מכירות רשת אורבניקה ירדו ב-3% ל-151.6 מיליון שקל, ומכירות הודיס ירדו בשיעור דומה ל-76 מיליון שקל. הרווח הגולמי של החברה ירד ב-4.3% ל-133.5 מיליון שקל, כאשר שיעורו מהמחזור ירד ל-58.7% לעומת 59.5% ברבעון המקביל. הירידה ברווחיות קוזזה חלקית בזכות ירידה בעלויות ההובלה והתחזקות השקל מול הדולר.
אורבניקה והודיס מפעילות יחד 104 חנויות - 32 חנויות אורבניקה ו-72 חנויות הודיס - ומעסיקות כ-1,100 עובדים.
ברבעון השני עלו מכירות החנויות הזהות, כולל אתרי האונליין של הרשתות, ב-2.2% כאשר חנויות הודיס הציגו עלייה של 6.2% בעוד אורבניקה הרשימה פחות והציגה עליה של 0.2% בתחום ההלבשה שמהווה את עיקר המכר ברשת ושל 0.7% בתחום אביזרי האופנה. ללא אתרי האונליין הפדיון למ"ר באורבניקה והודיס יחד כמעט ולא השתנה ועמד על 1,838 שקל לעומת 1,834 שקל ברבעון המקביל, עליה של 0.2% בלבד.
פעילות החברה מדווחת בשלושה מגזרים: אורבניקה אופנת הלבשה, אורבניקה אביזרי אופנה ותחום פעילות הודיס.
תחום אופנת ההלבשה באורבניקה רשם ירידה של 3% במכירות לרמה של 114.7 מיליון שקל, והרווח התפעולי בו ירד ב-17% ל-19.3 מיליון שקל. מספר ימי המלאי (מספר הימים הממוצע שלקח לחברה למכור את הסחורה) זינק ל-293 ימים לעומת 162 ברבעון המקביל. מכירות תחום אביזרי האופנה ירדו ב-2.7% במכירות ל-37 מיליון שקל, עם ירידה חדה של 61.6% ברווח התפעולי שהסתכם ב-2.9 מיליון שקל.
רשת הודיס הציגה ברבעון ירידה של 2.9% במכירות שעמדו על 76 מיליון שקל והרווח התפעולי שלה ירד ב-16.6% ל- 13.5 מיליון שקל, בשל הפגיעה בימי המבצע באיראן, ועליה בהוצאות הלוגיסטיקה, בהוצאות השיווק והפרסום בהוצאות השכר שנבעו מעליית שכר המינימום. ימי המלאי של רשת האופנה עלו ברבעון ל-287 יום לעומת 178 ימים ברבעון המקביל.
באוגוסט 2025 החברה חתמה על הסכם שירותי אחסנה ולוגיסטיקה בשטח של כ-14.5 אלף מ"ר, במושב חפץ חיים שבשפלה, ותשלם עבור השירותים 40 מיליון שקל בשנה. תחילת הפעילות במרלו"ג צפויה ברבעון הרביעי של השנה כאשר מטרת המעבר היא התייעלות שרשרת האספקה וחסכון בעלויות תפעול.






























