סגור
ועידת התחזיות 2023 אייל בן סימון מנכ"ל קבוצת הפניקס
אייל בן סימון מנכ"ל קבוצת הפניקס (צילום: גדי קבלו)

הפניקס מוציאה את גמא מהבורסה - רוכשת את כלל המניות שנותרו בידי הציבור

שנתיים אחרי שהנפיקה אותה בבורסה, יוצאת הפניקס בהצעת רכישה לחברת האשראי החוץ בנקאי, שכבר היתה בשליטתה (78%); רוכשת את שאר החזקות הציבור (22%) ב-14 שקל למניה לעומת 11.5 שקל מחיר המניה בבורסה - לפי שווי של 950 מיליון שקל, גבוה ב-21% לעומת השווי הנסחר

הפניקס יוצאת בהצעת רכישה לחברת האשראי החוץ בנקאי הציבורית גמא ניהול וסליקה. הפניקס היא בעלת השליטה כבר היום, אולם 22% ממניותיה נמצאות בציבור והפניקס מבקשת לרכוש אותן ולמחוק את גמא מהמסחר בתל אביב.
הרכישה תעשה ב-14 שקל למניה לעומת 11.5 שקל מחיר המניה בבורסה - שווי של 950 מיליון שקל, שגבוה ב-21% לעומת השווי הנסחר של החברה שנאמד ב-785 מיליון שקל באחוזת בית.
הפניקס מדווחת כי כבר הגיעה להסכמות עם בעלי המניות הגדולים והמוסדיים בחברה, שמחזיקים ביחד יותר מ-12% ושהסכימו להצעת הרכש. ביניהם מגדל סל (4.6%), ילין לפידות (1.15%) ומנורה מבטחים (6.3%). גם מנכ"ל גמא, אריאל גנוט שמחזיק ב-1% בחברה הסכים להצעה.
בתחילת יולי הפניקס רכשה תוך שבוע כ־11% נוספים מחברת האשראי שבשליטתה תמורת כ־83 מיליון שקל. 4% מהמניות נרכשו מכלל ביטוח, והיתר ממייסדי גמא חיים פינק, רוני מירו, המנכ"ל אריאל גנוט והיו"ר לשעבר אלי אונגר, שחיסלו כמעט את אחזקותיהם.
גמא ניהול וסליקה הגיעה לשוק ההון ביוני 2021 לפי שווי של 720 מיליון שקל. במסגרת ההנפקה הגדילה הפניקס את אחזקותיה בגמא ל-60% בגמא. מאז הפניקס הגדילה את אחזקתה בחברה על ידי רכישה של מניות מחוץ ובתוך הבורסה והגדילה את אחזקתה לכדי 78%. יו"ר גמא הוא ארז יוסף שמונה על ידי הפניקס.
מנכ"ל הפניקס, אייל בן סימון, קבע בתחילת השנה כי הפניקס מבקשת להתרחב בתחום האשראי הצרכני. בתוך כך הפניקס ביקשה להקים מיזם הלוואות עם ישראכרט, אולם המיזם נפל לאחר שישראכרט הסכימה להצעת הרכישה של חברת הביטוח הראל, מתחרה של הפניקס.
הפניקס ניסתה במהלך המשא ומתן עם ישראכרט כי זו תרכוש את גמא (שכאמור כבר אז הייתה בשליטה של הפניקס) תמורת מניות ישראכרט. לפי ישראכרט, העסקה לא התקדמה לפי החלטה של מנכ"ל ישראכרט רן עוז.
זו הצעת הרכש השלישית אותה מגישה הפניקס השנה. הפניקס הצטרפה לקיבוץ שמיר על מנת לרכוש את חברת המגבונים שלאג ולמחוק אותה מהמסחר. הפניקס תחזיק 20% לאחר הפיכתה לציבורית ומחיקתה לפי שווי של 421 מיליון שקל. בנוסף הפניקס מנסה לרכוש רבע ממניות חברת הנדל"ן צרפתי תמורת 110 מיליון שקל ולמחוק אותה מהמסחר, יחד עם משפחת צרפתי (65%) שתחזיק את השאר.