סגור

בלעדי
כלל ביטוח רוכבת על חגיגת הנדל"ן: משקיעה 200 מיליון שקל בקרן תימורה

קרן תימורה, המנוהלת ע"י דודי נג'מי וגיא שעיה, השלימה גיוס של 250 מיליון שקל ומתכוונת להרחיב את הגיוס ל־500 מיליון שקל בשנה הקרובה. המטרה: יצירת פורטפוליו מניב של כ־1.5 מיליארד שקל

קרן נדל"ן מניב חדשה נולדה: קרן תימורה, המתמחה ברכישה, השבחה וניהול השקעות של נכסי תעסוקה, תעשייה ולוגיסטיקה בישראל. הקרן השלימה לאחרונה סגירה פיננסית ראשונה באמצעות גיוס של 250 מיליון שקל בהובלת כלל ביטוח, שתשקיע 200 מיליון שקל, כשאת היתרה ישקיעו משקיעים פרטיים. בכוונת הקרן להרחיב את סך הגיוס ל־500 מיליון שקל במהלך השנה הקרובה.

בתפקיד המנכ"לים המשותפים יכהנו המייסדים דודי נג'מי ועו"ד גיא שעיה. נג'מי הוא בעל ניסיון של 20 שנים בתחום הנדל"ן המניב בישראל, ניהול ובינוי פנים בנכסי תעשייה ולוגיסטיקה וכן השבחת נכסים. עו"ד שעיה הוא בעל ניסיון של 20 שנים ובעברו כיהן במשך שבע שנים בתפקיד סמנכ"ל הפיתוח העסקי בבסר אירופה וכן ייסד את "גאיא ייזום ובינוי", הפעילה זה עשור בפרויקטים של התחדשות עירונית.
עבור שני המנכ"לים־מייסדים המשותפים של הקרן, תימורה היא קרן הנדל"ן השנייה שהקימו להשקעה: בשנת 2014 הקימו את חברת ההשקעות "דגן", אשר מחזיקה בפורטפוליו נכסים בשווי 300 מיליון שקל. דגן מיצתה את ההון העצמי שלה, כאשר נג'מי ושעיה מתכננים להמשיך באופי פעילות דומה עם שותף כללי חדש. נג'מי ושעיה מסרו כי "מצפה לנו ולמשקיעי תימורה דרך ארוכה. אנחנו כבר בוחנים השקעה בכמה נכסים".
יוסי דורי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות בכלל ומנכ"ל כלל ניהול פיננסים, אמר כי "זוהי זכות עבורנו להוות משקיע עוגן בקרן, ואני בטוח כי ניסיונם הרב של בעלי הקרן בתחום הנדל"ן יתרום להשאת תשואה מהשקעות לטווח הארוך".
את פעילות הקרן ילוו כמה דמויות מוכרות בענף הנדל"ן. יו"ר הקרן, עודד שמיר, ניהל בעבר חברות נדל"ן ציבוריות ובהן מבני תעשייה, כלכלית ירושלים ונכסי אזורים. שמיר כיהן בעברו גם כיו"ר נתיבי ישראל ומכהן כדח"צ בחברות ציבוריות כגון דור אלון ועד לאחרונה במליסרון. בתפקיד יו"ר ועדת ההשקעות יכהן רועי יקיר, לשעבר מנהל ההשקעות הראשי ומשנה למנכ"ל הפניקס.
בנוסף, עו"ד יונתן אלטמן, גם הוא נמנה עם מייסדי הקרן, ומכהן כחבר ועדת ההשקעות. אלטמן הוא יו"ר משרד עו"ד עמית פולק מטלון ושות', מתמחה בהקמת גופי השקעה פרטיים בתחומי הפרייבט אקוויטי, הון סיכון, חוב ונדל"ן. אלטמן מלווה פרויקטים משלבי היזום והחשיבה הראשונית ולאורך חייהם.
קרן תימורה תתמקד ברכישת מבנים בני 15 שנה ויותר, שדמי השכירות ודמי הניהול שלהם מצויים ברף התחתון של מחירי השוק. בכוונת הקרן ליצור פורטפוליו בהיקף של כ־1.5 מיליארד שקל. לאחר רכישת הנכס תפעל הקרן להשביח אותו, בין היתר על ידי הגדלת שיעורי התפוסה, חידוש והחלפת תשתיות, ותכנון פנים מחודש לניצול מיטבי של שטחי ההשכרה. פעולות ההשבחה צפויות להוביל לעלייה ניכרת בדמי השכירות ולעליית ערך משמעותית של הנכס.
1 צפייה בגלריה
מימין דודי נג'מי ועו"ד גיא שעיה מנכ"לים משותפים של קרן תימורה
מימין דודי נג'מי ועו"ד גיא שעיה מנכ"לים משותפים של קרן תימורה
מימין: דודי נג'מי וגיא שעיה, מנכ"לים משותפים של קרן תימורה
(צילום: ישראל הדרי)
תעשיה ולוגיסטיקה וכן השבחת נכסים. עו"ד שעיה הוא בעל ניסיון של 20 שנים ובעברו כיהן