סגור
בית קולנוע  סינוורלד Cineworld בעיר צ'סטר בריטניה משפחת גרידינגר
בית קולנוע סינוורלד בעיר צ'סטר שבבריטניה (צילום: שאטרסטוק)

רשת בתי הקולנוע סינוורלד של משפחת גרידינגר הישראלית נערכת להגיש בקשה לפשיטת רגל

רשת בתי הקולנוע השנייה בגודלה בעולם מתרסקת: המניה קורסת ב-82% בשלושה ימי מסחר בלונדון; הרשת לא הצליחה להתאושש מתקופת הקורונה בקצב שציפתה לו, ועתה עם חוב של 9 מיליארד דולר היא צפויה להגיש בקשה לפשיטת רגל בבריטניה ובארצות הברית, כך לפי "הוול סטריט ג'ורנל"

סינוורלד, רשת בתי הקולנוע של משפחת גרידינגר הישראלית שנסחרת בבורסת לונדון, נערכת להגיש בקשה לפשיטת רגל. כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".
הרשת, שמפעילה 751 בתי קולנוע בעשר מדינות ונשלטת בידי האחים מוקי וישראל גרידינגר מחיפה, הודיעה שלשום שהיא מנהלת דיונים עם בעלי חוב לגבי אפשרויות לשפר את המאזן שלה ולהקטין את החוב - מה שיביא לדילול משמעותי של בעלי המניות.
על פעילות החברה מעיב חוב אדיר בהיקף 9 מיליארד דולר, שנטלה סינוורלד בשנים האחרונות כדי להרחיב את פעילותה באמצעות רכישות. על כן מניית רשת בתי הקולנוע השנייה בגודלה בעולם מתרסקת בבורסת לונדון ב-58% אחרי שנפלה שלשום ב-60%. אתמול זינקה המניה ב-18%.
שווי המניה צנח בשלושה ימי מסחר למחיר של 2 דולר למניה מ-20 דולר – נפילה של 82% בשווי החברה, שעומד נכון לעתה על 55 מיליון דולר.
הרשת לא הצליחה להתאושש מתקופת הקורונה בקצב שציפתה לו, ועתה עם החוב שהצטבר החליטו מנהליה להתחיל בהליכי פשיטת רגל, ואף פנו למשרד עורכי דין כדי לקבל ייעוץ בהליך. הרשת צפויה להגיש בקשה לפשיטת רגל הן בבריטניה והן בארצות הברית, כך לפי "הוול סטריט ג'ורנל".
בסוף יוני הורשע מוקי גרידינגר במסגרת הסדר טיעון לאחר שהודה שחברת הפצת הסרטים שבבעלותו, הנשלטת על ידי ענקית הקולנוע הבינלאומית סינוורלד, הפרה תנאי מיזוג בכך שלא העבירה למתחרה, רשת לב, 8 סרטים.
במהלך הדיון התייחס למצבה העגום של סינוורלד: "היינו סיפור הצלחה ללא תקדים, אני לא חושב שיש הרבה חברות ישראליות שהגיעו להיות רשת בתי הקולנוע השנייה בגודלה בעולם. אבל לפני שנתיים וחצי מפעל חיינו קרס. אני בשנתיים וחצי האחרונות נלחם כל יום כדי להציל את מה שעשינו, בגלל הקורונה, אני מקווה שנצליח, זה לא בטוח. החוב של החברה גדל בגלל הקורונה, מחיר המניה שלנו ירד ב-93%, ואנחנו מקווים לטוב לעתיד הקבוצה".