סגור
סיבים אופטיים סיבים אופטים סיב אופטי
סיבים אופטיים (שאטרסטוק)

קשר בין המדינות: טמרס טלקום תקים כבל תת-ימי עם שותפה יוונית

החברה-הבת של קרן התשתיות אלומה תקים יחד עם גריד טלקום כבל שיחבר בין יוון, קפריסין וישראל תחת השם "אנדרומדה"; מדובר בכבל שאמור לחבר את אירופה למזרח התיכון, כשהמקטע בין יוון וישראל יוקם בעלות של 70 מיליון דולר

כבל תת-ימי שיחבר בין יוון, קפריסין וישראל יוקם בידי החברות גריד טלקום (Grid telecom) היוונית וטמרס טלקום הישראלית. שתי החברות הודיעו על כך אתמול (ה') בערב.
עבור טמרס, חברה-בת של קרן התשתיות אלומה, מדובר בפרויקט גדול שבו תשתף פעולה עם גריד טלקום, שהיא חברת תקשורת בבעלות מלאה של חברת החשמל העצמאית (IPTO) ביוון. מערכת כבלי הסיבים האופטיים תהיה תחת השם "אנדרומדה".
הכבל אמור לחבר את אירופה למזרח התיכון דרך יוון דרך קישורים תת-ימיים ויבשתיים נוספים. המקטע הראשון בין ישראל ליוון הוא בעלות של 70 מיליון דולר (כ-260 מיליון שקל), והשלב השני יכלול חיבור לאירופה ובמקביל עד סעודיה. שתי השותפות הן באחזקות שוות בפרויקט, 50% כל אחת.
הקמת הכבל התת-ימי תארך כשנה, ומערכת הסיבים התת-ימית צפויה להתחיל לפעול בשנת 2024. המערכת תציע ללקוחות שיצטרפו אפשרות העברת נתונים מהירה.
כיו"ר אלומה מכהן מנהל רשות החברות לשעבר אורי יוגב, שגם הקים את הקרן שהשליטה בטמרס היא אחזקת הדגל שלה. קרנות הריט לתשתיות נסחרות בבורסה בשווי שפל בעיקר לאחר שהמשקיעים לא מרוצים, לפי הערכות, מהשקעות גדולות שלהן. מדובר בעיקר בהשקעות של הקרנות ג'נריישן וקיסטון בשוויים גבוהים בחברות שונות כמו אגד ומתקן ההתפלה באשדוד.
תום קורן, מנכ"ל טמרס: "אנדרומדה תסייע לנו לחזק את היכולות הקיימות שלנו ולחבר בנתיב חדש בין אירופה למזרח. באמצעות הכבל התת-ימי מבוסס הסיבים האופטיים שלנו, ובאמצעות שירותי המשך, נהיה האב תקשורת מרכזי ומוביל באזור ובעולם, עם רמת השירות הגבוהה ביותר שאנו מעניקים ללקוחותינו".