סגור
אמדוקס תערוכת MWC ברצלונה 2019
אמדוקס. עמדה בתחזיות האנליסטים לרבעון (צילום: גטי)

אמדוקס מגדילה את הדיבידנד; "עדיין יש ביקוש גדול לעובדים"

חברת התוכנה הישראלית סיכמה את הרבעון החולף עם הכנסות של 1.1 מיליארד דולר - צמיחה של 7% ובהתאם לתחזיות; סמנכ"לית הכספים והתפעול: "הצמיחה מגיעה גם מלקוחות קיימים וגם מלקוחות חדשים. יש עוד הרבה כסף חדש שאפשר להביא"

אמדוקס ממשיכה לרכב על מנועי הצמיחה שזיהתה בשנים האחרונות, ובראשם המעבר לרשתות 5G והענן.
החברה הישראלית הוותיקה, שמספקת תוכנות לניהול שירותים מתקדמים על רשתות תקשורת, צמחה ב-7% ברבעון האחרון להכנסות של 1.1 מיליארד דולר. מתוך ההכנסות, 61% הגיעו ממתן שירותים ללקוחות. הרווח התפעולי הסתכם ב-172 מיליון דולר והרווח המתואם היה 128 מיליון דולר או 1.05 דולר למניה, בהתאם לתחזיות.
במקביל פירסמה אמדוקס גם את הדוחות השנתיים לשנה הפיסקלית 2022 שמסתיימת בחברה באוקטובר. הכנסות אמדוקס צמחו ב-7% ל4.6 מיליארד דולר, צבר ההזמנות הגיע ל-4 מיליארד דולר ל-12 חודשים קדימה .פעילותה של אמדוקס יצרה 757 מיליון דולר במזומן. על רקע התוצאות הטובות מגדילה אמדוקס את הדיבידנד הרבעוני ב-10% מ-39.5 סנט למניה ל-43.5 סנט למניה.
באמדוקס צופים כי גם ב-2023 היא תציג קצב צמיחה דומה של 6%-10%, בכפוף לתנודות במטבעות שהשפיעו גם על 2022.
זיהינו נכון את מנועי הצמיחה – גם 5G, גם הענן – אלה תחומים שימשיכו לגדול עוד שנים", אמרה לכלכליסט תמר רפפורט-דגים, סמנכ"לית הכספים והתפעול של אמדוקס.
"הצמיחה מגיעה גם מלקוחות קיימים שעושים מודרניזציה לתשתיות שלהם וגם מלקוחות חדשים, כאשר אנחנו נכנסים גם למדינות שלא פעלנו בהן בעבר ויש עוד הרבה כסף חדש שאפשר להביא".
לדבריה, בשלב זה עוד אין השפעה של המצב הכלכלי: "אנחנו לא רואים בדיאלוג עם הלקוחות את ההאטה, אבל כן רואים את הדאגה שלהם והפוקוס בתעדוף ההשקעות, הם רוצים פתרונות שקל לראות בהם את התשואה על ההשקעה".
לגבי הפיטורים בענף ההייטק שהולכים ומתרחבים ציינה רפפורט-דגים: "חברות צמיחה רצו מאוד מהר למעלה: הן הסתכלו על תקופת שיא ועשו ממנה אקסטרפולציה. אנחנו הסתכלנו על הכל בצורה אחרת ולכן אנחנו עדיין מגייסים עובדים.
"השקענו המון בהכשרות בתוך החברה כדי להיות יותר יעילים וכך העברנו עובדים לשפות תכנות חדשות ולמוצרים המבוקשים יותר. מעל 40% מהמשרות שנפתחות מאויישות מבפנים. מעבר לכך, אנחנו בהחלט רואים רגיעה של הרתיחה שהייתה בשנה שעברה. שוק העבודה מתחיל להיות יותר שפוי, אבל יש עדיין ביקוש מאוד גדול לעובדים. אנחנו רואים הרבה עובדים שחוזרים אחרי שהייתה תופעה של הדשא של השכן עם חבילות מניות עשירות אבל אנשים רואים עכשיו שזה לא תמיד עובד".