סגור

גולדמן מכר פרויקט דגל של אולייר בלי לגלות לחברה

החברה קיבלה רק כעת עותק מההסכם למכירת הפרויקט המשועבד למחזיקי האג"ח, ועדיין מחפשת את המקדמות

המחדלים בחברת הנדל"ן האמריקאית אולייר, שהגיעה לחדלות פירעון לפני כחצי שנה, ממשיכים להיחשף.
עתה מתברר כי מי שהיה הבעלים, יואל גולדמן, חתם בינואר 2020 על הסכם למכירת פרויקט הדגל של החברה, דניזן בושוויק, שהשלב הראשון בו משועבד למחזיקי האג"ח מסדרה ה' בישראל.
1 צפייה בגלריה
יואל גולדמן בעל השליטה בחברת אולייר
יואל גולדמן בעל השליטה בחברת אולייר
יואל גולדמן, לשעבר בעל השליטה בחברת אולייר
השבוע בישרה החברה למחזיקי האג"ח שלה בישראל, שחובה כלפיהם עומד על 2.4 מיליארד שקל, שגולדמן חתם על הסכמי המכר בשם אולייר ובשם חברת הנכס, אולם העתקים מהם הגיעו לידיה רק השבוע, באיחור של שנה וחצי. אסף אביד, שמונה למנכ"ל אולייר באחרונה, ויזהר שמעוני, המשמש סמנכ"ל כספים בחברה מ־2016, חתומים על הדיווח שלפיו הסכמי המכר לא הובאו לידיעת הדירקטוריון — וממילא לא אושרו על ידיו.
מהעתקי המסמכים עולה כי התמורה שהרוכש אמור לשלם היא 485 מיליון דולר, וכי 3 מיליון דולר מתוך סכום זה שולמו כביכול כמקדמה. עוד עולה מההסכם, כי אפשר היה לבטלו באמצעות השבת המקדמה לרוכש עד יוני 2020. בתוספת להסכם צוין שסכום המקדמה יעמוד על 5 מיליון דולר, וכי מועד הקלוזינג נקבע ל־10 באוקטובר 2020. מהדיווח של אולייר עולה שבהסכם המכר ובתוספת לו נקבע, לכאורה, כי גולדמן וחברת אולייר הולדינגס (חברה־בת בבעלות מלאה של אולייר) יהיו ערבים ביחד ולחוד להתחייבויות חברת הנכס להשבת המקדמה בהתאם להוראות ההסכם.
בשלב זה מנסה הנהלת אולייר להבין מה עלה בגורל המקדמות, וממשיכה לבחון את צעדיה באמצעות יועציה המשפטיים.
ביום שלישי פורסם מפרט הצעת רכש לאג"ח אולייר (סדרה ג'), שנגרעו מהמסחר, בידי MC JV Series Investor LLC. המציע מחזיק בכ־10.5% מהסדרה, והצעת הרכש היא ל־12% נוספים, במחיר של 72 אגורות לאג"ח. אם ההצעה תיענה במלואה, היא תסתכם ב־50 מיליון שקל.