סגור
דולר דולרים כסף מזומן מט"ח מטבע חוץ
שטרות דולרים (צילום: רויטרס)

הדולר ממשיך בירידה; "השוק מהמר שהפד השלים את חלק הארי"

הדולר נסוג ב-0.2% ל-3.383 שקלים, היורו יציב ב-3.473 שקלים, בשווקים הבינלאומיים מטפס היורו ב-0.4% ל-1.03 דולר ליורו; בשוק מקווים שהבנק המרכזי האמריקאי ביצע את העלאות הריבית האגרסיביות הנחוצות למיתון האינפלציה, ויאט את הקצב בקרוב

המטבע האמריקאי נחלש בפתיחת שבוע המסחר במטבעות, כשהמשקיעים והסוחרים מעריכים שהבנק המרכזי האמריקאי לא ימשיך בעוד העלאות ריבית אגרסיביות רבות.
בשוק המט"ח המקומי נסוג הדולר ב-0.2% ל-3.383 שקלים, בעוד היורו נסחר ביציבות ברמה של 3.473 שקלים.
בשווקים הבינלאומיים מטפס היורו ב-0.4% מול הדולר וצמד המטבעות נסחר ב-1.03 דולר ליורו.
מדד הדולר, שמודד את ערך המטבע מול שישה מטבעות מרכזיים, יורד לשפל של שלושה שבועות.
בשוק מעריכים 31% מהכלכלנים שבהחלטת הריבית הקרובה בספטמבר תעלה הריבית ב-0.75% בעוד 69% מעריכים שהעלאת הריבית תהיה מתונה יותר.
"נראה שהשווקים מהמרים שהפד השלים את חלק הארי במשימה שלו במיתון האינפלציה, ויהיה פתוח להאטת הצעדים", אמר טיילור נאג'נט (Taylor Nugent), כלכלן שווקים ב-NAB.
ביום רביעי האחרון העלה הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב ב-0.75% ל-2.5%, בהעלאת ריבית רביעית ברצף מאז חודש מרץ. זאת במטרה לבלום את האינפלציה הדוהרת בארה"ב, שהגיעה ביוני ל-9.1% - שיא של 41 שנה.
במסיבת העיתונאים לאחר ההחלטה אותת יו"ר הפד ג'רום פאוול על אפשרות להעלאת ריבית אגרסיבית עוד יותר בספטמבר, אך גם זרע תקווה כשהבהיר שתגיע העת להאטת קצב העלאות הריבית.
"ייתכן שהעלאה חזקה באופן חריג תהיה מתאימה בפגישה הבאה שלנו וההחלטה הזו תהיה תלויה בנתונים שנקבל מהיום ועד הפגישה", אמר היו"ר. בה בעת, הדגיש פאוול כי "לאחר הידוק נוסף של המדיניות, סביר שיהיה מתאים להאט את קצב העלאות הריבית, בזמן שאנו מעריכים כיצד המדיניות שלנו משפיעה על הכלכלה ועל האינפלציה".