סגור

טבע פספסה את צפי ההכנסות וחתכה את התחזית השנתית

חברת התרופות הישראלית סיכמה את הרבעון הראשון של 2022 עם הכנסות של 3.66 מיליארד דולר - בשוק צפו לה הכנסות של 3.74 מיליארד דולר

חברת הפארמה הישראלית טבע פספסה את צפי ההכנסות הרבעונית בפעם השנייה ברציפות וחתכה את תחזית ההכנסות השנתית שלה.
טבע דיווחה היום על הכנסות של 3.66 מיליארד דולר ורווח מתואם של 55 סנט למניה ברבעון הראשון של 2022, זאת לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 3.74 מיליארד דולר. בשורת הרווח עמדה טבע בציפיות.
1 צפייה בגלריה
מרלוג טבע בשוהם
מרלוג טבע בשוהם
מרלו"ג טבע בשוהם
(צילום: סיון פרג')
מדובר בהמשך חולשה שמאפיינת את חברת התרופות הישראלית, שלא מצליחה להציג התאוששות משמעותית. את הרבעון הרביעי של 2021 היא סיימה עם הכנסות של 4.1 מיליארד דולר ורווח של 77 סנט למניה. על רקע זה הודיעה טבע על הפחתת תחזית ההכנסות השנתית לטווח שבין 15.4 ל-16 מיליארד דולר, וזאת לעומת תחזית קודמת להכנסות של 15.6 עד 16.2 מיליארד דולר.
תחזית הרווח נותרה ללא שינוי ברמה של 2.4 עד 2.6 דולר למניה, ותזרים מזומנים חופשי של 1.9 עד 2.2 מיליארד דולר בסיכום 2022.
"אף שההקלות בהגבלות הקשורות לקורונה הובילו למומנטום חיובי באירופה, אנו רואים תנודות בשערי החליפין ובהתאם לכך הורדנו את תחזית ההכנסות השנתית", אמר קור שולץ, מנכ"ל טבע, עם פרסום התוצאות. מניית טבע נחלשת ביותר מ-2% בטרום פתיחת המסחר בוול סטריט.
מדובר ברבעון חלש לא רק בכל הקשור להכנסות, שהושפעו גם מירידה חדה מן הצפוי במכירות הקופקסון, אלא גם תפעולית.
ההפסד התפעולי הסתכם ב-713 מיליון דולר, לעומת רווח של 434 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
עקב כך, ולאחר תקופה ממושכת בה החברה הצליחה לרשום רווח בשורה התחתונה, הפעם היא הפסידה 955 מיליון דולר או 86 סנט למניה (GAAP).
חלק גדול מן ההפסד נובע מהוצאות חשבונאיות על ההסדרים הרבים בשל פרשת משככי הכאבים בארצות הברית שהגיעו ל-1.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון.
במהלך הרבעון האחרון טבע הגיעה להסדר פיצויים בפרשת התמכרות למשככי כאבים בטקסס, פלורידה ורוד איילנד ותשלם סכום מצטבר של מאות מיליוני דולרים, שיהיה גבוה משמעותית מהפשרה הטנטטיבית במסגרתה היתה אמורה לשלם 250 מיליון דולר בכל המדינות יחד.
טבע מנהלת הליכים משפטיים במדינות נוספות בגין הפרשה של התמכרות האמריקאית למשככי הכאבים, ולכן ההפרשה משקפת ציפייה לפשרות יקרות נוספות. הדבר ניכר גם בתזרים נמוך של 117 מיליון דולר מפעילות, לאחר שלושה רבעונים בהם התזרים החופשי היה גבוה מ-600 מיליון דולר