סגור
מוסף שבועי 22.6.23 חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי
חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי (צילום: אורן דאי)

בנק לאומי יפריש עד 1.1 מיליארד שקל בדוח הקרוב על הפסדי אשראי בשל המלחמה

לאומי הוא הראשון מבין הבנקים שמוציא הודעה על ההפרשה הצפויה בדוחות הרבעון השלישי. הפיקוח על הבנקים הורה לגופים בסקטור לבצע את ההפרשות כבר בדוחות הרבעון השלישי - אף שהמלחמה פרצה ברבעון האחרון של השנה

בנק לאומי הודיע הבוקר כי יבצע הפרשה של 800 מיליון שקל עד 1.1 מיליארד שקל להפסדי אשראי בעקבות המלחמה. ההפרשה תבוצע בדוחות הרבעון השלישי.
כפי שנחשף השבוע ב"כלכליסט" הבנקים צפויים לבצע הפרשות להפסדי אשראי, שישמשו ככרית ביטחון למקרה של גל הלוואות שייקלעו לקשיים בעקבות המלחמה והפגיעה הכלכלית הצפויה. לאומי הוא הראשון מבין הבנקים שמוציא הודעה על ההפרשה הצפויה.
בהודעה לבורסה מציינים בלאומי כי הפיקוח על הבנקים הציג במסגרת פגישה שערך עם החשבונאים הראשיים של הבנקים הנחייה ספציפית בעניין.
לפי ההנחיה, במסגרת ההנחות הכלולות באומדן ההפרשה להפסדי אשראי בדוחות הרבעון השלישי שיפורסמו בחודש הבא, יילקחו בחשבון חוסר הוודאות וההחמרה באינדיקטורים השונים בעקבות אירועי המלחמה, אף שזו החלה לאחר תום הרבעון השלישי.
בלאומי מציינים כי לפי אומדן ראשוני שעשו מדובר בהפרשה של כאמור של עד 1.1 מיליארד שקל, כאשר עיקרה היא גידול בהפרשה הקבוצתית להפסדי אשראי (קרי הפרשה כללית שצופה פני קדימה, ולא בשל כשלים שכבר התגלו בהלוואות הקיימות).