סגור
פנאי מורי ארקין
מורי ארקין (צילום: עמית שעל)

בלעדי
מורי ארקין: "חוש הריח שלי אומר שסקאוטקאם הוא יוניקורן בהתהוות"

חברת ההייטק, שפועלת מעומר שבנגב, השלימה גיוס של 50 מיליון שקל מבעלי המניות שלה בהובלתו של ארקין שהשקיע 10 מיליון דולר. הפניקס השקיעה 4 מיליון דולר נוספים מכספי נוסטרו ועמיתים

חברת סקאוטקאם (ScoutCam) הישראלית השלימה גיוס פרטי מבעלי המניות הקיימים בהיקף של 50 מיליון שקל (14 מיליון דולר). הגיוס התבצע דרך החברה־האם שנסחרת בארה"ב. ל"כלכליסט" נודע כי את הגיוס הוביל מורי ארקין, בעלי אגיס לשעבר ואחד ממשקיעי הביומד הבולטים בישראל, עם השקעה של 10 מיליון דולר. חברת הביטוח הפניקס השקיעה 4 מיליון דולר מכספי הנוסטרו והעמיתים. הגיוס בוצע לפי שווי השוק של 25 מיליון דולר לחברה־האם.
בכך עולה היקף הגיוסים הכללי של החברה, שמנוהלת על ידי יהוא עופר, ל־44 מיליון דולר.
סקאוטקאם, שמרכז הפיתוח שלה נמצא באזור התעשייה עומר שבנגב, מפתחת פתרונות תחזוקה חזויה (PdM) וניטור מבוסס מצבים (CBM) באמצעות מצלמות. המצלמות הזעירות של החברה עושות שימוש בבינה מלאכותית כדי לפתור בעיות תחזוקה ובטיחות במערכות קריטיות בתעשיית התעופה, החלל, התחבורה, האנרגיה והרפואה.
ארקין, שמכהן כדירקטור בסקאוטקאם, אמר אתמול ל"כלכליסט" כי "לחברה יש שת"פים עם גופים גדולים מאוד, דוגמת אלביט שאיתה היא מפתחת כתב"מ. מבחינתי זו כניסה לתחום חדש, אבל כנראה שזה לא רק שיגעון שלי". לדברי ארקין, הוא בחר להגדיל את השקעתו בחברה כי "אפילו בימים אלו, שההייטק נראה יציב פחות, אנשים עוזבים מקומות עבודה כדי להצטרף לסקאוטקאם. זה אומר משהו על הפרויקט הזה, אפילו שהוא עוד לא מרוויח כסף. התחושה שלי היא שיש פה יוניקורן בהתהוות. הרבה פעמים קשה לזהות יוניקורן. אבל גם שלאגר מוזיקלי זה עניין של חוש ריח, וחוש הריח שלי, שלפעמים צודק, אומר שיש פה יוניקורן".
השת"פ עם אלביט, שעליו מדבר ארקין, הוא שלב מהותי של ניסוי משותף למערכת של סקאוטקאם במל"טים של אלביט. המערכת מתריעה על מגוון בעיות קריטיות לפני שהן קורות, מגבירה את הבטיחות וחוסכת זמן ומאמץ בפעולות האחזקה. בנוסף סופקו גם לסוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) מערכות של החברה, כחלק מרובוט חללי היוצא מהמעבורת ונצמד ללוויין שנפגע מתקלה בחלל.
המערכת, שכבר טסה לשתי משימות בחלל, בודקת רכיבים קריטיים בלוויין ומאפשרת קבלת החלטה על החזרת לוויין מקולקל לפעולה. בנוסף קיבלה סקאוטקאם בחודשים האחרונים הזמנה מחברת מכשור רפואי אמריקאית מהמובילות בעולם שנכללת בדירוג 500 החברות הגדולות בעולם של מגזין "פורצ'ן". המדובר במערכת שפותחה עם החברה האמריקאית לניתוח אנדוסקופי זעיר פולשני לעמוד השדרה, ואמורה לשנות את שוק ניתוחי הגב בעולם. הכנסות סקאוטקאם לשנת 2023 מתאגיד זה צפויות להסתכם ב־2.5 מיליון דולר.
מנכ"ל סקאוטקאם, אל"מ במיל' יהוא עופר: "אנו נרגשים מהמשך התמיכה והאמון של מורי ארקין, הפניקס ביטוח והפניקס עמיתים. השקעה זו, במיוחד בהתחשב בתנאי השוק הנוכחיים, היא אינדיקציה לאמון שלהם בחוזקה ובפוטנציאל הגבוה של החברה. הכספים הללו יסייעו לסקאוטקאם להאיץ את מאמצי הפיתוח כדי להפוך למובילה עולמית בשוק התחזוקה החזויה המתבצעת באמצעות בינה מלאכותית וניתוחי וידיאו מבוססי ענן".