סגור
מעבדת ביו דבש דבש מתורבת דבש מלאכותי
מעבדת ביו דבש (סיון מויאל)

חלב ודבש, גרסת 2023: חברת הפודטק וילק תרכוש את ביו דבש

החברה הישראלית שמפתחת חלב מתורבת חתמה על מזכר הבנות לרכישת החברה, שמייצרת דבש מתורבת; העסקה תתבצע באמצעות הקצאת מניות

מיזוג בעולם הפודטק הישראלי: חברת וילק (Wilk), המפתחת רכיבי חלב פרה וחלב אם מתורבתים אשר מופקים מתאים, חתמה על מזכר הבנות לרכישת חברת הפודטק ביו דבש, העוסקת בתהליך של מחקר ופיתוח וכן ייצור תעשייתי של דבש מתורבת.
במסגרת מזכר ההבנות נקבע כי חברת ביו דבש טכנולוגיות תהפוך לחברה בת בבעלות מלאה של וילק תמורת הקצאת מניות של החברה, ביחס החלפה שיקבע בהתאם לממוצע שווי שוק של וילק ושל ביו דבש בבורסה ב-30 הימים שקדמו לחתימה, כאשר משווי השוק של ביו דבש ינוכו לפחות 4 מיליון שקל, בגין ה"שלד הבורסאי" וכן הפחתה של כמות המזומנים שתיוותר בביו דבש טכנולוגיות במועד השלמת העסקה.
בווילק רואים בעסקה שילוב כוחות אסטרטגי, שיאפשר לה להתקדם שלב נוסף בפיתוח החלב ולזרז את הגעתה לשוק. השימוש בטכנולוגיות החופפות בידע נצבר של שתי החברות נועד לאפשר יצירת טכנולוגיה משולבת, שתאפשר הגעה למוצר מוגמר באופן מיטבי. עוד רואים בחברה נתיב רווחיות קצר מועד, באמצעות יצירת מוצרי דבש מתורבת לשיווק ומכירה בתקופה הקרובה, שיעזור לממן את המשך הפיתוח.
באפריל החולף חתמה וילק על הסכם השקעה עם זרוע ההון סיכון של ענקית החלב דנונה, טרה שבבעלות החברה המרכזית (קוקה קולה ישראל) ושני משקיעים פרטיים נוספים, לפיו ישקיעו סכום כולל של 3.5 מיליון דולר, מתוכם 2 מיליון דולר דנונה, 400 אלף דולר על ידי טרה והיתרה על ידי אחד מבעלי העניין בחברה והמשקיעים הפרטיים.
תומר אייזן, מנכ"ל וילק, מסר: "מהלך זה יכניס רווחים משמעותיים לחברה המשותפת אשר יממנו את המשך הפתוח הטכנולוגי של החלב המתורבת".