סגור

פרשת הנפקת שור טק: המחזיקים אישרו פשרה - דיסקונט ירכוש יה"ש ב-1.4 מיליון שקל

שגיאה שביצע הבנק פגעה בהיקף ההנפקה של שותפות האחזקות בתחום הפינטק והאינשורטק. מאז שהונפקה באפריל האחרון, איבדו יחידות ההשתתפות של שור-טק 24% מערכן והן נסחרות ב-76 אגורות ליחידה. במסגרת ההסדר, דיסקונט ירכוש את יחידות ההשתתפות בהקצאה בפרמיה של 42% על מחיר השוק

מחזיקי יחידות ההשתתפות של שותפות שור-טק אישרו היום באסיפה הכללית את ההסדר עם בנק דיסקונט בעקבות טעות שביצע אחד מעובדי הבנק שפגעה בהיקף ההנפקה שלה. במסגרת הפשרה תקבל החברה 1.8 מיליון שקל.


במסגרת ההסדר תנפיק השותפות לבנק 1.37 מיליון יחידות השתתפות במחיר של 1.05 שקל ליחידה ובתמורה כוללת של 1.44 מיליון שקל. לאחר ההקצאה דיסקונט יחזיק 5% מיחידות ההשתתפות של שור-טק (4.6% בדילול מלא). בנוסף לכך הבנק ישלם לשותפות 344 אלף שקל הוצאות הנפקה.

1 צפייה בגלריה
בנק לאומי ו בנק דיסקונט
בנק לאומי ו בנק דיסקונט
בנק דיסקונט
(צילום: שאול גולן, עמית שאבי)

מאז שהונפקה השותפות בחודש אפריל האחרון, איבדו יחידות ההשתתפות שלה 24% מערכן והן נסחרות ב-76 אגורות ליחידה, כלומר דיסקונט ירכוש את יחידות ההשתתפות בהקצאה בפרמיה של 42% על מחיר השוק.
דיסקונט מפצה את שור-טק על רקע טעות אנוש שביצע אחד מעובדי הבנק שהביאה לכך שביקושים של 5 מיליון שקל בהנפקה של השותפות לא שודרו. כך השותפות גייסה 26 מיליון שקל בלבד, הרבה פחות מהיעד שהציבה לעצמה – 36 מיליון שקל.
הפשרה היא פשרה משמעותית מצד כל הצדדים. דיסקונט רוכש יחידות השתתפות ביוקר, אבל שור-טק תקבל לקופתה 1.8 מיליון שקל בלבד, במקום 5 מיליון שקל.
גורמים בענף אמרו כי "גם ותיקי הבורסה לא זוכרים מקרה מוזר כזה. השותפות העדיפה לקבל את הפיצוי, בסכום נמוך מהנזק שנגרם לה, על פני ניהול קרב משפטי".
שור-טוק היא שותפות שמשקיעה בחברות טכנולוגיה, בעיקר בתחומי הפינטק והאינשורטק. דני נוה, יו"ר כלל ביטוח לשעבר, ועדי צים, בעל השליטה בחברת האשראי החוץ-בנקאי אס.אר אקורד, נמנים עם בעלי המניות של השותף הכללי. גם קרן טוגדר, שמנוהלת על ידי שוקי כהן שרת, מחזיקה בנתח מהשותף הכללי.