סגור
 מנכ"ל יוחננוף איתן יוחננוף
מנכ"ל יוחננוף איתן יוחננוף (צילום: עוז מועלם אוראל כהן)

עליית מחירים וחג הפסח: הכנסות ורווחי יוחננוף טיפסו ברבעון הראשון

המכירות של רשת המזון והסטוק עלו ב-10% ל-985.8 מיליון שקל, הרווח הנקי זינק ב-37.5% ל-32.8 מיליון שקל; לצד חג הפסח שחל ברבעון הראשון ועליות המחירים, תרמו לתוצאות גם פתיחת שלושה סניפי מזון חדשים

עליות המחירים, פתיחת חנויות חדשות, ועיתוי חג הפסח (שהמכירות לקראתו חלו השנה ברבעון הראשון) אפשרו ליוחננוף להציג עלייה של 10% במכירות שהסתכמו ב-985.8 מיליון שקל. מכירות החנויות הזהות, שפעלו גם ברבעון המקביל אשתקד, צמחו ב-5.5%. עיקר המכירות (953.3 מיליון שקל) משויכות לרשת המזון ו-32.5 מיליון לרשת זול סטוק.
את הרבעון חתמה החברה עם זינוק של 37.5% ברווח הנקי שהסתכם ב-32.8 מיליון שקל. זאת, לאחר שברבעון הראשון אשתקד התמודדה החברה עם הפסד של 20.5 מיליון שקל עקב ירידת ערך של השקעתה במיזם העגלות החכמות.
העלייה במכירות לא הגיעה במלואה לשורת הרווח הגולמי, כך שהרווחיות הגולמי נשחקה במעט ל-27.1% מהמכירות, לעומת 27.4% ברבעון המקביל אשתקד. עליה קלה בשיעור ההוצאות, הובילה לכך שהרווחיות התפעולית נשחקה במעט ל-6.5% מהמכירות לעומת 7.3% ברבעון המקביל אשתקד.
הרווחיות התפעולית הגבוהה יחסית לענף קמעונאות המזון, נובעת מפעילות רשת הסטוק, שנהנת מרווחיות גבוהה יותר והרווח המגזרי שלה עמד על 11.9% מהמכירות, בעוד הרווח המגזרי ברשת המזון הסתכם ב-5.1% בלבד.
קבוצת יוחננוף מפעילה 41 חנויות מזון ו-81 חנויות זול סטוק. מתחילת השנה פתחה החברה 3 סניפי מזון והיא צפויה לפתוח השנה עוד 2 סניפים. המותג הפרטי שהשיקה הרשת לפני כשנה וחצי, כבר מהווה מנוע צמיחה ויעד אסטרטגי עבור בחברה.