סגור
אלי אדדי מנכ"ל סלקום
אלי אדדי מנכ"ל סלקום (צילום: רמי זרנגר)

שיווק של סיבים יקרים סידר לסלקום את הרבעון הטוב זה עשור

המעבר לסיבים העלה ב־7.2 שקלים את ההכנסה החודשית של סלקום מלקוח אינטרנט. זה, לצד חיוב נוסף ללקוחות ששיתפו סיסמאות לטלוויזיה, הזניק את הרווח הנקי ב־16%

המעבר לסיבים דחף את ההכנסה מלקוח של סלקום בתחום האינטרנט, והחברה רשמה את הרבעון הטוב ביותר בעשור האחרון. סך הכל, לחברה שבניהולו של אלי אדדי יש 384 אלף מנויי תשתית אינטרנט, מתוכם 89% על גבי תשתית סיבים אופטיים. ברבעון המקביל בשנה שעברה היו לחברה 365 אלף מנויי אינטרנט, מתוכם 80% על תשתית סיבים. בכך הצליחה סלקום להזניק את ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח באינטרנט ל־98.9 שקל — 7.2 שקלים יותר מסוף הרבעון המקביל בשנה שעברה.
גורם נוסף שהשפיע על הכנסות החברה, אך לא מצוין בדו”חות הכספיים, הוא החיוב הנוסף על שיתוף סיסמאות של משתמשי הטלוויזיה. באפריל האחרון שלחה סלקום התראות, ולאחר מכן החלה לחייב ב־19.90 שקל בחודש את לקוחות הטלוויזיה ששיתפו את המנוי שלהם מחוץ למשק הבית. המהלך נועד לשפר את הרווחיות של החברה, והגיע בהשראת נטפליקס שביצעה מהלך דומה, שבדיעבד נרשם כהצלחה עבור ענקית הסטרימינג הבינלאומית.
בתחום הטלוויזיה לסלקום יש 275 אלף מנויים, עלייה של 6,000 מנויים לעומת סוף הרבעון המקביל בשנה שעברה. בימים אלה נבחנת ברשות התחרות בקשת החברה יחד עם HOT לשיתוף פעולה בתחום הטלוויזיה במסגרתו, בין היתר, יהיה שיתוף בתוכני הטלוויזיה של החברות.
למרות השיפור בהכנסה הממוצעת מלקוח, ההכנסות של סלקום משירותים במגזר הנייח עלו ב־3 מיליון שקל בלבד ברבעון השני של השנה ל־340 מיליון שקל. הסיבה היא ירידה בהכנסות ממפעילים בין־לאומיים. מדובר בהסכם שהיה ברבעון המקביל בשנה שעברה לרכישת דקות ממפעיל בינלאומי שלא קיים יותר השנה.
מלבד ההכנסה הממוצעת ללקוח, בסלקום הצליחו לרשום ירידה משמעותית בהוצאות החוב ועלייה ברווח התפעולי בזכות פעולות שונות כמו משא ומתן על מחירי שכירויות של אתרי הסלולר. החוב הפיננסי נטו ירד ב־266 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והוא הסתכם בכ־1.5 מיליארד שקל. עלויות המימון הסתכמו ב־53 מיליון שקל נטו, ירידה של 14 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח התפעולי עלה ב־5.4% ברבעון לסכום של 117 מיליון שקל. גורם נוסף שהשפיע על השיפור בתוצאות החברה ברבעון הוא הפרשה חד־פעמית ברבעון השני של שנה שעברה להסכם קיבוצי עם העובדים בסכום של 21 מיליון שקל.
כל אלו הובילו את סלקום לרבעון הטוב ביותר בעשור האחרון מבחינת הרווח הנקי, שהסתכם ב־64 מיליון שקל, עלייה של 16% לעומת הרווח הנקי של החברה ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות החברה הסתכמו ב־1.047 מיליארד שקל ברבעון, ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
בהסתכלות חציונית, ההכנסות עלו ל־2.072 מיליארד שקל, לעומת 2.064 מיליארד שקל בחציון המקביל בשנה שעברה. סלקום רשמה רווח נקי של 124 מיליון שקל, פי שניים מהרווח הנקי במחצית הראשונה של 2024. החברה סיימה את הרבעון השני עם תזרים מזומנים פנוי שהסתכם ב־103 מיליון שקל, עלייה של כ־66%.

השפעה איראנית

סלקום היא חברת הסלולר הגדולה בישראל, עם 3.624 מיליון מנויים, כ־70 אלף מנויים יותר מהרבעון המקביל בשנה שעברה. ההכנסות ממנויי סלולר ברבעון השני של השנה הסתכמו ב־416 מיליון שקל, עלייה של 3.2% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח סלולר בניכוי קש"ג (ARPU) הסתכמה ב־38.2 שקל, עלייה של 0.6 שקל לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
בשנתיים האחרונות רשמה פעילות מכירת ציוד הקצה בסלולר של סלקום עלייה משמעותית וחיזקה את פעילות החברה (בעיקר מכשירי סלולר דרך חברת דינמיקה). ברבעון השני של השנה הנוכחית חלה ירידה בפעילות, כשסלקום רשמה הכנסות של 250 מיליון שקל בלבד בתחום, לעומת 272 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. בחברה מייחסים את הירידה להשפעות המלחמה מול איראן.