סגור
מנכ"ל פרטנר אבי גבאי
מנכ"ל פרטנר אבי גבאי (צילום: ינאי יחיאל)

לאחר זינוק ברווח השנתי: פרטנר חוזרת לחלק דיבידנד, אחרי הפסקה של 13 שנה

ספקית שירותי התקשורת מסכמת את 2024 עם קפיצה של 70% ברווח הנקי ל-277 מיליון שקל - הרווח התפעולי גדל ב-52% ל-400 מיליון שקל; פרטנר הודיעה על חלוקת דיבידנד של 250 מיליון שקל 

ההתמקדות בשירותי פרימיום - סיבים אופטיים ודור 5 - שידרגה את התוצאות הכספיות של פרטנר, שחוזרת לחלק דיבידנד אחרי הפסקה של 13 שנה.
חברת שירותי התקשורת בהובלת המנכ"ל אבי גבאי והיו"ר שלמה רודב, סיימה את 2024 עם רווח נקי של 277 מיליון שקל, קפיצה של 70% ביחס לשנה שקדמה לה, והודיעה על חלוקת דיבידנד של 250 מיליון שקל.
ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-3.3 מיליארד שקל, נסיגה קלה של 1% ביחס ל-2023, שנבעה מירידה בדמי הקישוריות (קש"ג - קשרי גומלין). דמי הקישוריות הם תשלום המועבר בין חברות התקשורת כאשר לקוח של חברה אחת מתקשר ללקוח של חברה אחרת.
במשרד התקשורת קידמו בשנים האחרונות את ביטול תשלומי הקש"ג בשלוש פעימות - האחרונה תיכנס לתוקף ביוני הקרוב. מכיוון שבממוצע, ך תשלומי הקש"ג מתאזנים בין החברות, לביטול התשלום יש השפעה על שורת ההכנסות של החברות – אך לא על הרווח שלהן. בניטרול דמי הקישוריות ההכנסות של פרטנר עמדו על 3.1 מיליארד שקל, 4% מעל ההכנסות ב-2023.
גורם נוסף שהשפיע על ההכנסות ב-2024 היה הירידה בהכנסות משירותי נדידה (מכירת חבילות סלולר בחו"ל). לאורך המלחמה כמות הישראלים שיצאו לחו"ל ירדה משמעותית בחלק מהתקופות – ואיתן גם המכירות של חבילות הגלישה לחו"ל על ידי חברות התקשורת. בפרטנר מעריכים את הפגיעה ברווח (לפני מס) מהירידה בשירותי הנדידה ב-35 מיליון שקל לאורך כל השנה.
ההכנסות של החברה משירותים – כלומר מנויי הסלולר, הטלוויזיה והאינטרנט - הסתכמו ב-2.76 מיליארד שקל, ירידה של 2% לעומת 2023. בנטרול דמי הקישוריות ההכנסות משירותים עמדו על 2.53 מיליארד שקל ב-2024, עלייה של 4% לעומת 2023.
ההכנסות ממכירת ציוד, עמדו ב-2024 על 565 מיליון שקל, עלייה של 6% לעומת התקופה המקבילה. בדצמבר 2024 הקימה פרטנר חטיבה קמעונאית חדשה – במטרה לקדם את הפעילות של החברה בתחום.
הרווח התפעולי של החברה עמד בסיכום 2024 על 400 מיליון שקל – זינוק של 52% לעומת 2023. תזרים המזומנים החופשי המתואם עמד על 285 מיליון שקל, שיפור של 99% לעומת שנה קודמת, החוב הפיננסי נטו של פרטנר ירד ל-254 מיליון שקל, נכון לסוף 2024, לעומת 523 מיליון שקל בסוף 2023 .

מנויי סלולר וסיבים

בתחום הסלולר לפרטנר יש 2.631 מיליון מנויים (נכון לסוף 2024) ירידה של 13 אלף מנויים בהשוואה לסוף 2023 וירידה של 4,000 מנויים לעומת הרבעון השלישי של 2023. בחברה בחרו להתמקד בשנים האחרונות במנויי דור 5 ושירותי פרימיום, ובכך להגדיל את ההכנסה מלקוח, גם במחיר של אובדן לקוחות פחות רווחיים. כמות מנויי דור 5 עמדה על 579 אלך מנויים. שיעור נטישת המנויים עמד על 20% במהלך השנה, לעומת 24% ב-2023. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU, בניכוי קש"ג) עמדה על 42 שקל ב-2024, נתון דומה ל-2023, וזאת על אף הירידה האמורה בהכנסות משירותי הנדידה.
ההכנסה הממוצעת מלקוח אינטרנט בחודש עמדה על 90 שקל, עלייה של 2 שקל בחודש לעומת הממוצע בב-2023. סך הכול לחברה 474 אלף מנויי אינטרנט - מתוכם 92% על גבי תשתית סיבים אופטיים. בתחום הטלוויזיה לחברה 203 אלף מנויים, ירידה של 4,000 מנויים לעומת סוף 2023.