סגור

חזית נוספת לחנן מור: מחזיקים בשתי סדרות אג"ח העמידו את החוב לפירעון מיידי

בעקבות ההחלטה הופסק המסחר בסדרות ט"ו וט', שלהן חייבת החברה 130 ו-160 מיליון שקל בהתאמה - שתיהן מובטחות בנכסים של חנן מור; במקביל, קונסורציום המלווים בפרויקט בשדה דב החליט להפקיע את הניהול מהמייסד מור

הבורסה הפסיקה את המסחר בשתי סדרות אג"ח של חנן מור: סדרה ט"ו וט' שלהן חייבת החברה 130 ו-160 מיליון שקל בהתאמה, החליטו להעמיד את החוב לפירעון מיידי, ולפיכך המסחר בהן הופסק.
שתי הסדרות מובטחות - סדרה ט' במניות קניון חריש ובנכס במודיעין; סדרה ט"ו בקניון מור בחריש. היקף החוב של חנן מור לכלל סדרות האג"ח שלה עומד על 620 מיליון שקל - שתיים מהן, י״ג ו-י"ד, אינן מובטחות כלל.
ההחלטה של המחזיקים בסדרות ט' וט"ו, שהתקבלה ביום חמישי באסיפה, מעמיד את החברה מול חזית נוספת. זאת על רקע ההסכם המתגבש בין נושי שדה דב לסלק את המייסד חנן מור מניהול החברה לטובת דודו זבידה.
לפי הסיכום, שנחשף הבוקר בכלכליסט, חנן מור ושותפו אבי מאור ישאירו בידיהם 11% ממניות החברה. יתר המניות שברשותם, נתח של 44%, יועברו לידי נאמן. מעמדן ייקבע בהמשך, בהתאם לגורל הפרויקט בשדה דב.
הקרקע בשדה דב תועמד למכירה, ואם תימכר בגובה החוב, 1.3 מיליארד שקל, מור ומאור יוכלו לקבל את רוב המניות חזרה. עוד הסכימו הנושים כי מי שימונה לניהול חנן מור החזקות הוא דודו זבידה, מנכ"ל מבנה נדל"ן לשעבר - הוא יקבל את המושכות מייד לאחר חתימה על ההסכם.