סגור
נעם וימן מנכ"ל דיפלומט ובעל השליטה על רקע קטשופ ומיונז של חברת היינץ
נעם וימן. ממנכ"ל ליו"ר היבואנית דיפלומט (צילום: קרן בן ציון, שאטרסטוק)

בתום כהונה של 33 שנה: נעם וימן פורש מתפקיד מנכ"ל דיפלומט - ימונה ליו"ר החברה

וימן יחליף בתפקיד היו"ר את ג'פרי מנדל, בעל המניות הגדול בדיפלומט; המשנה של וימן, ירון בלום, יהיה המנכ"ל הבא של החברה

נעם וימן פורש מתפקידו כמנכ"ל דיפלומט, לאחר כהונה של 33 שנה - וימן, מקבוצת השליטה בדיפלומט (13.05%), ימונה ליו"ר החברה במקומו של ג'פרי מנדל, המחזיק ב-24.1% מהמניות (מנדל הוא בעל המניות הגדול בחברה). כך לפי הודעת החברה.
המנכ"ל הבא של דיפלומט יהיה ירון בלום, כיום המשנה למנכ"ל בחברה. ההודעות על השינויים התפרסמו במסגרת זימון אסיפה כללית שפרסמה החברה, שהונפקה בבורסה בת"א לפני כשנתיים וחצי.
בנוסף, מבקשת החברה שאסיפת בעלי המניות תאשר את עדכון הסכם ההעסקה של אורן וימן, בנו של נועם, המכהן כמנכ"ל חטיבת הצמיחה. לפי העדכון היקף משרתו ירד -70%, במקום משרה מלאה. זאת, במקביל להפחתת הרכיב הקבוע בשכרו והמענק השנתי בהתאם להיקף המשרה המעודכן.
בחברה ציינו כי המהלך למינוי וימן כיו"ר וירון בלום כמנכ"ל, יבוצע ללא שינוי בתגמול של שניהם. אלא שבמהלך השנה הנוכחית, עודכן התגמול של בלום, כך שעלות שכרו הצפויה לאחר המינוי למנכ"ל תעמוד על 2.54 מיליון שקל. זאת מול 2.03 מיליון שקל עלות ב-2022.
עלות שכרו של וימן ב- 2022 עמדה על 4.1 מיליון שקל, כש-1.8 מיליון שקל מהסכום רשומים כמענק. זו כאמור תישאר ללא שינוי. לפני כשנתיים וחצי (פברואר 2021) קיבל וימן מענק הנפקה בגובה 11.5 מיליון שקל. באותו חודש חתם וימן על הסכם העסקה חדש כמנכ"ל למשך חמש שנים.
דיפלומט דיווחה בשבוע שעבר על תוצאות הרבעון השלישי, אותו סיימה םע עלייה של 13.9% במכירות ל-863.7 מיליון שקל. הצמיחה הושגה מהעלאות המחירים וכן מהוספת פעילויות חדשות. יחד עם זאת, החברה רשמה שחיקה ברווחיות התפעולית וירידה של 19.1% ברווח הנקי שהסתכם ב- 21.5 מיליון שקל.