סגור
ירון מורגנשטרן מנכ"ל גלאסבוקס
ירון מורגנשטרן מנכ"ל גלאסבוקס (צלם: Adam Toth)

גלאסבוקס איבדה 60% משוויה ונמכרה – המנכ"ל מבקש 1.33 מיליון שקל בונוס

לפני יומיים חתמה חברת התוכנה על מכירתה לקרן אליקורן, לפי שווי של 550 מיליון שקל, ובחודשים הקרובים תימחק מהבורסה; למרות ההפסד של המשקיעים, ההנהלה מבקשת להעניק למנכ"ל ירון מורגנשטרן מענק בחריגה ממדיניות התגמול הקבועה בחברה; היום דווקא הציגה שיפור בתוצאות הרבעון הראשון

יומיים לאחר שהנהלת גלאסבוקס חתמה על הסכם למכירה לקרן ההשקעות ELICORN (אליקורן), פרסמה החברה זימון בעלי מניות לאשר את המכירה. האספה תתקיים ב-25 ביוני הקרוב והמכירה צפויה להיסגר בחודשים הקרובים, ותביא את גלאסבוקס להימחק מהמסחר בתל אביב.
השווי שנקבע לגלאסבוקס במיזוג הוא 550 מיליון שקל. לאחר ניכויים שונים מהתמורה, מחיר המניה המוערך לפיו נמכרת גלאסבוקס לאליקורן הוא 41.5 שקלים, שמשקף פרמיה של 5.7% לעומת שער הנעילה של המניה במועד אישור הדירקטוריון לעסקה ב-15 במאי.
מדובר בפרמיה צנועה שבעיקר מקבעת את ההפסד של המשקיעים שהשתתפו בהנפקת החברה ביוני 2021 לפי שווי 1.14 מיליארד שקל. כלומר הפסד למשקיעים בשיעור של כמעט 60%. למרות ההפסד שנגרם למשקיעים בשלוש השנים האחרונות, בזימון של גלאסבוקס נמסר כי הנהלת החברה מבקשת להעניק למנכ"ל החברה, ירון מורגנשטרן, מענק חד פעמי בהיקף 285 אלף ליש"ט, 1.33 מיליון שקל, בחריגה ממדיניות התגמול הקבועה בחברה.
גלאסבוקס מבהירה כי המענק אינו מהווה תנאי עבור המיזוג ובנוסף נמסר כי המענק עצמו יופחת מהתמורה שאמורה להגיע לבעלי המניות.
גלאסבוקס עוסקת במתן שירותים מבוססי תוכנה (SaaS) על מנת לבצע אנליזה של נתוני גלישה ללקוחות באינטרנט ובסמארטפונים. הנתונים משמשים את החברות למקסם את חווית המשתמש והגדלת המכירות.
חברת הטכנולוגיה פרסמה היום את הדו"ח הכספי לרבעון הראשון של 2024 והציגה שיפור בתוצאות. בשורה התחתונה החברה רשמה הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר, לעומת הפסד בסך 6.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה צמחו והסתכמו ב-14.4 מיליון דולר, עלייה של 28% לעומת הכנסות הרבעון המקביל ב-2023 שהסתכמו ב-11.3 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות מתמשכת הוא שלילי והסתכם ב-3.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024 לעומת תזרים שלילי בסך 4.85 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2023.
כך או כך, בעקבות ההפסדים של גלאסבוקס, בחר דירקטוריון החברה לאשר את המיזוג. זאת מתוך ההנחה כי כחברה פרטית יהיה קל יותר להשקיע לטווח הארוך ולא להתמקד ברווחיות.