סגור
בנק קריפטו סילברגייט
בנק קריפטו סילברגייט (צילום: Silvergate )

בנק הקריפטו השני בגודלו בארה"ב משבית את פעילותו, המניה ממשיכה לקרוס

סילברגייט קפיטל הזהיר כבר לפני שבוע כי הוא במצב הישרדותי; בין לקוחותיו העיקריים היו בורסות המסחר בקריפטו קוינבייס ו-FTX שמייסדה מואשם בהונאת משקיעים; בסילברגייט הודיעו כי ישיבו ללקוחות את הנכסים שהבנק מנהל עבורם; המניה קרסה במסחר המאוחר ב-43%, הביטקוין נחלש

בנק הקריפטו סילברגייט קפיטל הודיע כי הוא מחסל את הפעילות שלו ומתכנן להשיב חזרה את הנכסים שהוא מנהל עבור לקוחותיו. המניה התרסקה במסחר המאוחר בוול סטריט ב-43%.
בחודשים האחרונים נמשכו מהבנק נכסים בשווי מיליארדי דולרים, כשסקטור הקריפטו ממשיך לדמם, אחרי נפילות של יותר מ-60% בשווי המטבעות הדיגיטליים המובילים ב-2022 וקריסת בורסת המסחר בקריפטו FTX, שגבו מחיר גבוה מכל המעורבים בסקטור.
בשבוע שעבר כזכור התרסקה ביום אחד מניית סילברגייט ב-57%, לאחר שהבנק הזהיר מפני סכנה ממשית להישרדותו ואף הודיע כי לא יפרסם בזמן את תוצאות 2022. בתגובה, הביטקוין נחתך ב-5% ומאז לא התאושש. עתה הוא אף יורד בעוד 1.5% ונסחר תמורת 21.5 אלף דולר.
הבנק הוא אחד משני המובילים עבור סקטור הקריפטו, אחרי Signature Bank שמנהל נכסים בשווי של 114 מיליארד דולר. סילברגייט ניהל אשתקד נכסים בשווי נמוך בהרבה – 11 מיליארד דולר, ועד סוף הרבעון הרביעי שווי הנכסים צנח בשל משיכות, ל-3.8 מיליארד דולר.
לקוח מוכר מאד של הבנק שהיה נוכח שם עד לא מזמן, הוא לא אחר מאשר בורסת הקריפטו שקרסה – FTX של סם בנקמן פרייד, שמואשם בהונאת משקיעים. סילברגייט נמצאת אף היא בחקירה על עסקיה עם בנקמן פרייד.
"בשל התפתחויות בתעשייה לצד התפתחויות רגוליטריות, הבנק מאמין כי הדרך הנכונה לצעוד עתה, היא בהשבתה מסודרת של הפעילות, לצד הזרמה מרצון של הנכסים שהוא מנהל חזרה ללקוחות", כך לפי הודעה שיצאה מסילברגייט.
חברות מוכרות בסקטור, כמו בורסת המסחר בקריפטו 'קוינבייס' ו'גלאקסי דיגיטל' הודיעו כבר בשבוע שעבר כי יחדלו העברות ומשיכות של המטבעות הדיגיטליים שברשותם אל הבנק ומהבנק. סילברגייט היה בנק הקריפטו הפופולארי עבור אותן חברות (כאמור גם FTX השתמשה בשירותי הבנק).
בסילברגייט הודיעו בשבוע שעבר כי פרסום הדוחות יידחה משום שבבנק צופים הפסד גדול ב-2022 לעומת התחזיות הקודמות. זאת, בנוסף לחקירות שמתנהלות כנגד הבנק שמכבידות עליו. משרד המשפטים האמריקאי חוקר את עסקי הבנק עם FTX והחברה האחות שלה אלמדה, וליתר דיוק חוקר חשבונות בבנק הקשורים למייסד FTX סם בנקמן-פרייד, שכידוע מואשם בהונאת משקיעים - עם מספר רב של אישומים.
סילברגייט, שנסחרת בשווי של 155 מיליון דולר נכון לנעילה אמש בניו יורק, צפויה לעמוד על שווי של כמעט מחצית מזה בפתיחת המסחר היום. המניה צנחה ביותר מ-96% מתחילת 2022.