סגור
בניין UMI יבואנית שברולט ב רמלה
בניין היבואנית UMI ברמלה. המאבק נושא פרי (צילום: תומר הדר)

יו"ר דנאל נערך להדחתו על ידי UMI: מכר את מניותיו בחברה

רמי אנטין מכר את כל מניותיו בחברת כוח האדם והסיעוד שברשותו בתמורה לכ־1.4 מיליון שקל. יבואנית הרכב UMI, שמחזיקה ב־7.8% מדנאל, מבקשת להחליף את אנטין ועוד שני דירקטורים

יבואנית הרכב UMI של משפחת עיני וחיים דנון קיבלה אינדיקציה משמעותית לכך שהמאבק שהיא מנהלת נגד חברת הסיעוד וכוח האדם דנאל נושא פרי. אתמול דיווחה דנאל לבורסה שהיו"ר רמי אנטין מכר את כל המניות שבידיו. אנטין החזיק ב־0.8% ממניות דנאל והוא מכר את כולן תמורת 1.37 מיליון שקל, ולפי מחיר של 311 שקל למניה.
מדובר על מחיר דומה לזה שלפיו מניית דנאל פתחה את יום המסחר אתמול. זאת על רקע ההערכה שלו שהדירטוריון של החברה יוחלף באסיפה שתערך בחודש הבא והוא יודח.
באמצע החודש שעבר רכשה UMI, יבואנית רכבי שברולט, קדילאק ואיסוזו שבבעלות משפחת עיני ודנון, מניות של דנאל ב־44 מיליון שקל ועלתה מאחזקה של 5.2% לאחזקה של 7.8%. כפי שנחשף ב"כלכליסט", יבואנית הרכב כבר הייתה בדרך להגיע לאחזקה של 20% מדנאל, אך המוכרים המיועדים של המניות התחרטו. את הנתח הראשון של המניות רכשה UMI בתחילת השנה הנוכחית, כשאת המניות היא רכשה בעיקר מקרן הגידור נוקד שבראשה עומד רועי ורמוס, שהחזיקה באותה עת ב־4.9% מדנאל.
מיד לאחר שהגדילה את אחזקתה בחברה לפני חודש, דרשה UMI מדנאל לכנס אספת בעלי מניות שעל סדר יומה הדחתו של אנטין ושל שני דירקטורים נוספים, ומינוי שלושה דירקטורים במקומם. UMI שואפת למנות את סיגל רגב־רוזנברג, מנכ"לית קופת חולים מאוחדת לשעבר, ליו"ר דנאל במקומו של אנטין.
ברקע המהלך האקטיביסטי של UMI, עומדת הביקורת שלה על רכישת השליטה בחברת אביב סיינטיפיק לפי שווי של 80 מיליון דולר, שלדעת UMI הוא גבוה מדי, וזאת בדומה לרכישות אחרות שביצעה דנאל. בנוסף, ערב הגדלת האחזקות של UMI, מניית דנאל איבדה 30% ב־12 החודשים הקודמים, ובדו"חות הרבעון השני היא עברה להפסד, שעמד על 3 מיליון שקל, וזאת לראשונה מאז 2008.

6 שנים עומד רמי אנטין בראש הדירקטוריון של דנאל