סגור
אדוארדו אלשטיין בעל השליטה ב אי די בי
אדוארדו אלשטיין בעל השליטה לשעבר באי.די.בי (צילום: אוראל כהן)

בית המשפט דחה את ערעור אדוארדו אלשטיין: התביעה של אי.די.בי נגדו תתנהל בארץ

אלשטיין ואירסה שבאמצעותה שלט באי.די.בי טענו כי אירסה היא חברה זרה שלא אמורה להישפט בארץ. בית המשפט דחה את הטענה. התביעה על חוב בגובה של 143 מיליון שקל למחזיקי האג"ח של אי.די.בי תתקיים בארץ

בית המשפט המחוזי בת"א דחה ערעור שהגישה אירסה - שבשליטת בעל השליטה לשעבר באי.די.בי אדוארדו אלשטיין - וקבע כי תביעת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי נגד אירסה תתקיים בישראל. השופטת תמר אברהמי דחתה את טענת אירסה כי היא חברה זרה נטולת נכסים בארץ וכי המבנה שלה מוחרג במודע ובמכוון מסמכות השיפוט בישראל.
אי.די.בי שהיתה בשליטת אלשטיין ואירסה התחייבה ב-2019 להעביר למחזיקי האג"ח שלה 210 מיליון שקל בשלושה תשלומים. נאמני אי.די.בי אופיר נאור ורנן גרשט תבעו את אירסה והחברה-הבת דולפין שבאמצעותה שלטה באי.די.בי על יתרת החוב שהסכמה ב-143 מיליון שקל. נאור יוצג בידי עו״ד עמית פינס ועומר זלצברג.
בית המשפט קבע בשתי החלטות כי לא מדובר בתביעת סרק ודחה את הטענה שאירסה היא לא בעלת דין ראויה ונכונה. במסגרת ההליך, טענה אי.די.בי שאירסה מתנהלת בחוסר תום לב דיוני ונוקטת שרשרת פעולות סרק על מנת לדחות את הקץ בניסיון לחמוק מהתחייבויותיה וביחד עם דולפין עושה הכל כדי לסרבל את הדיון ולעכב את בירורה של התובענה.
בית המשפט ביקר את התנהלותה של אירסה וציין כי אירסה העלתה טיעונים שיש בהם קושי לא מבוטל וגם פעלה באופן דיוני שיכול לחזק את טענות אי.די.בי בנוגע לחוסר תום לב של אירסה. עם דחיית הערעור צפוי להתחיל המשפט בתביעה של מחזיקי האג"ח של אי.די.בי בגין החוב. אלשטיין הפסיד את השליטה באי.די.בי לאחר שסירב להעביר את התשלומים שהתחייב לבעלי האג"ח.