סגור

איסתא נערכת להנפקת חברת הנדל"ן שלה: גייסה 180 מיליון שקל בהובלת הפניקס

חברת התיירות גייסה את הסכום לאיסתא נדל"ן לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל; החברה-הבת מנהלת פרויקטים של 3,000 יחידות דיור, ומחזיקה ב-18 בתי מלון בישראל ובחו"ל; את הגיוס הובילה חברת הביטוח, שמגבירה את פעילותה והשקעותיה בתחום הנדל"ן

חברת התיירות איסתא נערכת להנפקת החברה-הבת שלה הפועלת בתחום הנדל"ן, איסת"א נדל"ן. איסתא דיווחה הבוקר על גיוס של 180 מיליון שקל באיסתא נדל"ן, לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל.


איסתא, הפועלת בתחום התיירות, הרחיבה בשנים האחרונות את פעילותה גם לתחום הנדל"ן, וגייסה את שמעון סיבוני כשותף להקמת הפעילות. סיבוני מחזיק ב-10% ממניות איסתא נדל"ן, ששוויין על הנייר בעקבות העסקה הוא 120 מיליון שקל ברוטו וכמחצית השווי נטו (בניכוי החוב של איסתא נדל"ן).

1 צפייה בגלריה
אחישי גל מנכ"ל ובעלי קבוצת איסתא
אחישי גל מנכ"ל ובעלי קבוצת איסתא
אחישי גל, מנכ"ל איסתא
(צילום: עמית שעל)

את הגיוס הובילה חברת הביטוח הפניקס, שגם היא מגבירה את פעילותה והשקעותיה בתחום הנדל"ן. חטיבת ההשקעות של הפניקס מנוהלת בידי חגי שרייבר. השווי הוא לפני הכסף, ואחריו מגיעה איסתא נדל"ן לשווי של 1.4 מיליארד שקל.
איסתא הודיעה כי תמורת ההנפקה תופנה לפיתוח העסקי בתחומי הנדל"ן למגורים, הלוגיסטיקה והמלונאות ולהרחבת מקורות המימון של החברה. כחלק מהעסקה תמיר איסתא חלק מהלוואות בעלים בסכום של 600 מיליון שקל שהעמידה לאיסתא נדל"ן להון מניות.
את ההנפקה הובילה ברק קפיטל חיתום, המנוהלת בידי צבי מנס. בעסקה סוכם שאיסתא נדל"ן תונפק בבורסה בתוך שנתיים וחצי.
איסתא נדל"ן מנהלת פרויקטים של 3,000 יחידות דיור, ומחזיקה ב-18 בתי מלון בישראל ובחו"ל. החברה פעילה גם בתחום הלוגיסטיקה - הפסידה בפער של מיליוני שקלים בודדים את עסקת רכישת המרלו"ג בצריפין בשנה שעברה לחברת אמות תמורת 1.5 מיליארד שקל.