סגור

דריסת רגל ראשונה של אקרשטיין בהקמת המכשול בגבול הצפון; המניה מזנקת

מדובר בהזמנה בהיקף של 165 מיליון שקל שקיבלה ממשרד הביטחון לבניית חומה חדשה במקטע שאורכו 32 קילומטר בגבול שבין ישראל ללבנון; אקרשטיין תעשיות עוסקת בייצור, פיתוח ואספקה של מוצרי בטון לבנייה ולהקמת תשתיות

קבוצת אקרשטיין דיווחה היום (חמישי) על הזמנה בהיקף של 165 מיליון שקל שקיבלה ממשרד הביטחון לבניית חומה חדשה במקטע שאורכו 32 קילומטר בגבול שבין ישראל ללבנון. על פי הדיווח של החברה, משך זמן ההקמה הצפוי של החומה באותו מקטע הוא 14 חודשים.


מדובר בהתקשרות ראשונה של אקרשטיין עם מערכת הביטחון במסגרת הפרוייקט 'מגן הצפון', שמטרתו לשפר את רמת המיגון של יישובים ושל מוצבי צה"ל לאורך קו הגבול עם לבנון שאורכו כ-130 קילומטר.

1 צפייה בגלריה
לבנים של אקרשטיין
לבנים של אקרשטיין
לבנים של אקרשטיין
(צילום: צביקה טישלר)

במסגרת הפרוייקט, משרד הביטחון מקים מערך של מכשולים הנדסיים לאורך הגבול במטרה להקשות על תנועת מחבלים מתחומי לבנון ליישובים או למוצבי צה"ל סמוכי הגדר. כך, חלק מחומת המגן הוא תת – קרקעי ומעל פני השטח היא מתנשאת לגובה של כ-6 מטרים.
בנוסף לחומה שתקים אקרשטיין, המכשולים המוקמים לאורך הגבול בצפון כוללים גדרות חכמות, סוללות עפר, עמדות פילבוקס וביצורים נוספים. אותה תוכנית כוללת גם הקמה של ממ"דים בבתים פרטיים בחלק מהיישובים סמוכי הגדר וזאת כדי לשפר את רמת המיגון של תושביהם מפני מטחים כבדים של פצצות מרגמה ורקטות מכיוון לבנון: "אנחנו גאים להשתתף בפרוייקט האסטרטגי לחיזוק ביטחנם של יישובי הצפון. יש בכוונתנו להתמודד ולזכות גם במכרזים הבאים של משרד הביטחון לבניית המשך החומה", מסר היום מנכ"ל אקרשטיין תעשיות, אהוד דנוך.
דנוך החל לנהל את אקרשטיין תעשיות בחודשים האחרונים, זמן קצר לאחר שפרש מתפקיד מנכ"ל סולל בונה שמקבוצת שיכון ובינוי שבו כיהן במשך כ-6 שנים. בתפקידו בסולל בונה הוא קיים קשרים הדוקים עם מערכת הביטחון, מסביב לניהול של מיזמי ענק ובהם הקמת המכשול התת – קרקעי לאורך הגבול עם עזה, במטרה לענות עם איום המנהרות ההתקפיות של חמאס. בכוונת החברה להתמודד גם במכרזים עתידיים שמשרד הביטחון צפוי לפרסם במהלך השנים הקרובות במסגרת תוכנית 'מגן הצפון'.
אקרשטיין תעשיות עוסקת בייצור, פיתוח ואספקה של מוצרי בטון לבנייה ולהקמת תשתיות. היא מחזיקה 16 מפעלים שפועלים בשלושה אתרים ברחבי הארץ ומחזיקה בשני מפעלים בארה"ב. ב 2021 ההכנסות שלה הסתכמו ביותר מ 640 מיליון שקל ורשמה רווח נקי של כ 60 מיליון שקל. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 1.25 מיליארד שקל. ההודעה על ההתקשרות שלה עם משרד הבריאות במסגרת הפרויקט בגבול הצפון הובילה לזינוק במניה שלה ב 8.74%.
יו"ר החברה והבעלים שלה הוא גיורא אקרשטיין. לפני כשנה הוא חילק את המניות שהחזיק בה לילדיו ולבני משפחתו באופן שווה וכעת הוא מחזיק ב-15% מהחברה.