סגור
אלון מאסק
אלון מאסק (צילום: FLICKR BY Steve Jurvetson)

כשבייגי'נג מחליטה: ירידה במכירות טסלה ברבעון השני

סגרי הקוביד בשנגחאי והפגיעה שלהם בשרשרת האספקה גררו ירידה של 18% במספר המכוניות שמכרה טסלה ברבעון השני בהשוואה לרבעון שקדם לו. החברה מכרה בתקופה 254,695 מכוניות, מעט פחות מתחזיות השוק


טסלה מסכמת רבעון שני עם מכירה של 254,695 מכוניות, עלייה חזקה בהשוואה שנתית אך ירידה בהשוואה לרבעון הראשון של 2022. בשוק ציפו למספר מעט גבוה יותר, של 256,520 מכוניות.
המספרים של הרבעון השני גבוהים ב-26.5% מאלה של הרבעון המקביל ב-2021, אז מכרה טסלה 201,250 מכוניות. בה בעת, לנוכח הסגרים בסין והפגיעה בשרשרת האספקה, מדובר בירידה של 17.9% במכירות בהשוואה לרבעון הראשון, במהלכו סיפקה ללקוחות 310,048 מכוניות.
טסלה נפגעה מאד מסגירת קווי הייצור בשנגחאי למשך כמעט חודשיים, בשל הסגרים ומגבלות הקוביד, וכך גם נפגעה אספקת השבבים למפעלים שלה, בסין ובארה"ב. גם הפלישה הרוסית לאוקראינה פגעה קשות בפעילות ובמכירות במרחב הרוסי-אוקראיני. הרומן של המנכ"ל המייסד אלון מאסק עם טוויטר לא ממש עזר לחברה ולמניה שלה בתקופת אפריל-יוני.
באופן יחסי, הפגיעה בטסלה היתה פחות חמורה מהמתחרות – בסך הכול נחלשו המכירות של יצרניות הרכב האמריקאיות ב-21% ברבעון השני ביחס לקודם (אף שהאינפלציה והמחסור במכוניות הקפיץ את מחיר המכונית הממוצעת לשיא של 45,844 דולר).
טסלה צפויה לפרסם את דוחות הרבעון השני שלה ב-20 ביולי והשאלה היא כמובן עד כמה המספרים הפחות מרשימים שסיפקה הלילה צפויים להשפיע על שורות ההכנסות והרווח.