סגור
טנדר חשמלי ריוויאן Rivian
טנדר של ריוויאן (צילום: AP)

ריוויאן צנחה ב-22.9% - לאחר שהודיעה על תוכנית להנפקת אג"ח להמרה

יצרנית הטנדרים החשמליים תבצע הנפקה פרטית של אג"ח להמרה לגורמים מוסדיים בסך 1.5 מיליארד דולר; אנליסטים: "הגיוס מגיע מוקדם בהרבה מהצפוי"

מניית ריוויאן צנחה ב-22.9% בוול סטריט, לאחר שיצרנית הטנדרים החשמליים הודיעה על תוכניות לבצע הנפקה פרטית של אג"ח להמרה לגורמים מוסדיים בסך 1.5 מיליארד דולר; כמו כן פרסמה הערכות ראשוניות של ההכנסות ברבעון השלישי.
בחברת ייעוץ ההשקעות Evercore ISI ציינו כי גיוס הכסף מגיע "מוקדם בהרבה מהצפוי". ריוויאן מעריכה כי היקף המזומנים וההשקעות לטווח קצר שלה עומד על 9.1 מיליארד דולר, לעומת 10.2 מיליארד דולר בסוף הרבעון השני. ב-Evercore ISI אמרו כי קצב שריפת המזומנים הוא בהתאם לתחזיותיהם.
מתחילת השנה ועד הסגירה אתמול עלתה מניית ריוויאן ב-29%.
החברה הודיעה עוד כי היא צופה כי הכנסותיה ברבעון השלישי הסתכמו ב-1.29-1.33 מיליארד דולר - ממוצע ציפיות האנליסטים עמד על 1.3 מיליארד דולר.
הנפקת האג"ח להמרה, שעשויה להביא לדילול בעלי המניות הנוכחיים, מגיעה לאחר שהחברה פרסמה מוקדם יותר השבוע תחזית מאכזבת שלפיה היקף הייצור השנתי שלה יעמוד על 52 אלף כלי רכב. היצרנית הודיעה גם כי מסרה 15.5 אלף כלי רכב ברבעון השלישי - עלייה של 23% לעומת הרבעון השני, ומעל ציפיות האנליסטים לנתון של 14 אלף כלי רכב.