סגור

פייזר: נייקר את חיסוני הקורונה פי ארבעה - עד 130 דולר למנה

לפי בכירה בחברה, העלאת המחירים תתבצע בשנה הבאה, עם תום החוזה הנוכחי שלה עם הממשל, אך החיסון ימשיך להינתן בחינם לבעלי ביטוח בריאות; בוול סטריט מעריכים כי יצרני החיסונים ידרשו להעלות מחירים בשל הביקושים הנמוכים וכדי שיוכלו לעמוד בתחזיות ל-2023

יצרנית התרופות פייזר מתכננת להעלות את המחיר של החיסונים נגד קורונה פי ארבעה לסביבות 130-110 דולר למנה, זאת לאחר שיסתיים בשנה הבאה חוזה המכירה הנוכחי שלה עם הממשל האמריקאי - כך לדבריה של אנג'לה לוקין, בכירה בחברה. בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס אמרה לוקין שלהערכתה החיסון, שבשלב זה מוצע על ידי הממשל בחינם לאזרחים, ימשיך להיות בחינם עבור אנשים בעלי ביטוח בריאות פרטי או ביטוח במימון הממשל.
הערכה בוול סטריט היא כי יצרניות החיסונים ידרשו להעלות את המחירים בשל הביקוש הנמוך וכדי שיוכלו בכל זאת לעמוד בתחזיות ההכנסות ל-2023.
תחת החוזה הנוכחי, הממשל האמריקאי משלם כ-30 דולר למנה של החיסון של פייזר וביונטק. אולם, ב-2023 מסתיים תוקף החוזה וההערכה היא כי השוק יעבור למבטחים הפרטיים.
"אנחנו בטוחים שנקודת המחיר לחיסון נגד קורונה בארה"ב משקפת את העלות הכללית שלו ומבטיח שהמחיר לא יהפוך למכשול בגישה של המטופלים אליו", אמרה לוקין.
בפייזר מעריכים כי הגודל של שוק חיסוני הקורונה השנתי לבוגרים יהיה זהה לזה של שוק חיסוני השפעת, אך ייקח זמן רב יותר לבסס את השוק לילדים בהתבסס על מספר החיסונים שניתנו עד כה.
בינתיים קצב חלוקת החיסונים החדשים, המיועדים הן לזן המקורי של הקורונה והן לאומיקרון, איטי יותר מהסבבים הקודמים, על אף שיותר אנשים זכאים לחיסון. בששת השבועות הראשונים של חלוקת החיסונים החדשים התחסנו 14.8 מיליון אנשים בארה"ב. לשם השוואה, בששת השבועות הראשונים של חלוקת זריקת הבוסטר ב-2021 התחסנו מעל 22 מיליון אנשים, וזאת על אף שהייתה זמינה רק לקשישים ואנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה.
לפי לוקין, רכישות החיסונים יעברו לסקטור הפרטי "לכל המוקדם" ברבעון הראשון של 2023.