סגור
יהודה זיסאפל מבעלי חברת נעורים 31.7.21
יהודה זיסאפל (צילום: אוראל כהן)

פונים לבעלי המניות: חברה אמריקאית מנסה להשתלט על סרגון הישראלית

אוויאט נטוורק האמריקאית מחזיקה ביותר מ-5% ממניות סרגון שהקימו האחים יהודה וזוהר זיסאפל, ונסחרת בוול סטריט; אחרי שכשלו ניסיונות הרכישה דרך מייסדיה, הגישה אוויאט הצעה ציבורית לבעלי המניות לרכוש אותן תמורת 2.8 דולר למניה - בפרמיה של 34% על מחירה מאמש; סרגון מייצרת ציוד לרשתות תקשורת אלחוטית

חברה אמריקאית מנסה להשתלט על סרגון הישראלית: חברת אוויאט נטוורקס (Aviat networks – AVNW) דיווחה כי היא מציעה לבעלי המניות של סרגון נטוורקס Ceragon Networks לרכוש אותן תמורת 2.8 דולר למניה. סרגון נסחרת בוול סטריט בשווי של 175 מיליון דולר.
מדובר בפרמיה של 34% על מחירה של מניית סרגון בבורסה אמש, 2.09 דולר למניה, ובפרמיה של 51% למחיר הממוצע של המניה ב-60 ימי המסחר האחרונים.
אוויאט הודיעה כי היא מחזיקה במעל 5% ממניות סרגון והיא בעלת המניות השניה בגודלה בחברה שהקימו האחים יהודה וזוהר זיסאפל, ואשר זוהר משמש כיו"ר הדירקטוריון שלה.
אוויאט טוענת כי הגישה שתי הצעות לרכישה לדירקטוריון סרגון בנובמבר ובאפריל, אך הן נידחו ע"י הדירקטוריון ולכן היא מגישה את ההצעה הציבורית לבעלי המניות.
ההצעה היא במזומן, אך אוויאט מוכנה לשקול גם תשלום חלק מהתמורה במניותיה. פיטר סמית', מנכ"ל אוויאט צודטט בהודעת החברה כי "במהלך השנה האחרונה, ביקשנו להתקשר בהזדמנויות רבות עם מועצת המנהלים וצוות ההנהלה של סרגון כדי לנהל משא ומתן על תנאים לעסקה שאנו בטוחים שתספק ערך משמעותי לטווח הקרוב והארוך לבעלי המניות של שתי החברות. ניסינו פעמיים לתת מענה סביר לחששות שהשמיעה סרגון".
סמית' הוסיף כי בשבוע שעבר נסע עם יו"ר אוויאט לארץ כדי להיפגש באופן אישי עם יו"ר סרגון, מנכ"ל וחבר דירקטוריון שלה. "הם סירבו להשתתף איתנו בדיונים בונים, במקום זאת העלו דרישות נוספות להוראות לא שגרתיות ומחוץ לשוק, שנראה שנועדו רק לעכב את המהלך, ולא הותירו לנו אפשרות אחרת אלא להודיע לבעלי המניות של סרגון על ההצעה שלנו".
אוויאט ציינה מספר נקודות יתרון למיזוג בין החברות. אוויאט מתנהלת מקליפורניה, מעסיקה כ-700 עובדים ונסחרת בשווי של 283 מיליון דולר.
סרגון מפתחת ומייצרת ציוד לרשתות תקשורת אלחוטית, ומנוהלת בידי דורון ארזי שהחליף לפני מספר חודשים את עירא פלטי שמונה ליו"ר פעיל בחברת בלייד ריינג'ר.