סגור
טים דרייפר מייסד דרייפר פישר גרבטסון
טים דרייפר (צילום: AP)

טים דרייפר: ״הביטקוין יטוס ל-250 אלף דולר, והסיבה - נשים״

דרייפר, משקיע ותיק ומוכר בחברות טק, רכש ב-2014 עשרות אלפי מטבעות ששוויים זינק פי 30; הוא טוען כי הקמעונאיות יאפשרו קניה בביטקוין כדי לחסוך את העמלות מהשימוש הצרכני באשראי; כך לדבריו יתעורר שוק שממעט להשתמש בנכסים דיגיטליים, אך עושה יותר שופינג - נשים: "שולטות ב-80% מההוצאות על קניות"

טים דרייפר, אחד המשקיעים הידועים בסיליקון-ואלי, מייסד חברת Draper Associates שעוסקת בהשקעות במיזמים טכנולוגיים, צופה שהביטקוין ימריא בשנה הבאה לשווי של רבע מיליון דולר. הוא ניהל בעבר השקעות מוצלחות בחברות כמו טסלה ובאיידו הסינית, והשקיע גם בספייס-איקס, טוויטר, באידו הסינית, רובינהוד, קוינבייס ועוד.
ב-2014 רכש דרייפר 29,656 מטבעות ביטקוין, שהוחרמו קודם ע"י הממשל האמריקאי שאיתר אותם בשוק השחור המקוון (דארקנט). התמורה ששילם דרייפר עבור המטבעות – 18.7 מיליון דולר. באותה שנה הוא צפה שהביטקוין ינתר למחיר של 10 אלף דולר למטבע בתוך שלוש שנים. דרייפר קנה את המטבעות במחיר של 630 דולר למטבע. וב-2017 זינק הביטקוין כמעט למחיר של 20 אלף דולר. פי 30 משווי הקניה של דרייפר.
דרייפר כבר נתן תחזית בעבר כי עד סוף השנה הנוכחית יגיע מחיר המטבע לרבע מיליון דולר, אך עתה הוא דוחה אותה לאמצע השנה הבאה - בזמן שהביטקוין נופל מתחילת 2022 ביותר מ-60%.
לטענתו, קריסת בורסת המסחר FTX והזעזוע שהדבר גרם לסקטור לא ימנע מהביטקוין לטוס. והסיבה? נשים.
"הארכתי את התחזית שלי ליוני 2023 שהביטקוין יגיע ל-250 אלף דולר", אמר דרייפר ל-CNBC. אך כדי שזה יקרה, המטבע צריך לזנק ב-1,400% משווי הנוכחי סביב 17 אלף דולר. עם זאת דרייפר אופטימי, וההסבר לדבריו הוא מגדרי – נשים עושות יותר קניות.
דרייפר: "ההנחה שלי היא כזו – מאחר ונשים שולטות ב-80% מההוצאות על קניות, בזמן שרק 1 מתוך 7 ארנקים דיגיטליים מוחזקים ע"י נשים, הסכר עומד להיפרץ". לפי סקר שנערך עבור CNBC, גברים משקיעים פי 2 יותר מנשים בנכסים דיגיטליים.
"הקמעונאיות יחסכו 2% על כל עסקה באמצעות ביטקוין, במקום באשראי. וברגע שהקמעונאיות יבינו שה-2% האלה עשויים להכפיל את רווחיהן, הביטקוין יהיה קביל בכל מקום", אמר דרייפר.
ויזה ומאסטרקארד גובות עמלה של 2% על כל רכישה באמצעות כרטיס אשראי שלהן. והביטקוין מציע דרך לעקוף את זה. יחד עם זאת, שימוש בביטקוין הוא בעייתי בגלל המחיר התנודתי שלו, בניגוד לדולר ששומר על יציבות יחסית לקריפטו.
אך דרייפר הולך רחוק מאד ואומר כי "כשאנשים יוכלו לקנות אוכל, בגדים ומחסה בביטקוין, לא יהיה להם צורך בכסף פיאט כמו הדולר, שהוא ריכוזי. כשפוליטיקאי מחליט להוציא 10 טריליון דולר על פרויקט ממשלתי, שווי הדולר הופך ל-82 סנט. ואז הפד צריך להעלות את הריבית כדי לפצות. ולכן ההחלטות השרירותיות יוצרות כלכלה לא החלטית. אך לעומת הדולר, הקריפטו ישמור על הערך שלו, כי הוא מטבע שלא נשלט בידי הממשל".