סגור
אייל רביד מנכ"ל ויקטורי
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי (צילום: שלומי יוסף)

ויקטורי חתמה את הרבעון הראשון עם זינוק של 34% ברווח הנקי - לכ-11 מיליון שקל

הרשת המונה 68 סניפים, בניהולו של אייל רביד, הציגה עלייה בכל המדדים. בין היתר, צמיחה של 3.5% במכירות, בהתאם לצמיחת השוק ברבעון, כך לפי נתוני סטורנקסט, ואלו הסתכמו בכ-61 מיליון שקל; מכירות אתר האונליין שלה צמחו ב-42% בשל שיתופי פעולה עם וולט ועוד

רשת ויקטורי חתמה את הרבעון הראשון עם עלייה בכל המדדים התפעוליים ורשמה קפיצה של 34.2% ברווח הנקי שטיפס ל- 11.3 מיליון שקל.
הרשת המונה 68 סניפים, בניהולו של אייל רביד, מבעלי השליטה (34.93%) בחברה, הציגה צמיחה של 3.5% במכירות, בהתאם לצמיחת השוק ברבעון, על פי נתוני סטורנקסט, ואלו הסתכמו ב-617.3 מיליון שקל. לעלייה במכירות, תרמה פתיחת החנות הגדולה של הרשת בראשל״צ בפברואר האחרון וכן, עלייה של 1.9% במכירות החנויות הזהות, שפעלו גם ברבעון המקביל אשתקד, ונפגעו במעט בשל עיתוי הפסח שחל בשנה שעברה בתחילת אפריל, כך שחלק ניכר מהקניות לקראתו נערכו ברבעון הראשון, ואילו השנה באמצע החודש. ההתנתקות מחברת האונליין קוויק בספטמבר החולף, לא פגעה בויקטורי, שמכירות אתר האונליין שלה צמחו ברבעון ב-42%, אחרי שהחברה הרחיבה את פעילותה עם לקוחות עסקיים כמו וולט, תן ביס ועוד.
ויקטורי נהנתה מהעלאות המחירים שביצעו מרבית הספקים מאז מאי אשתקד לא רק בשורת המכירות, אלא גם ברווח הגולמי שצמח בשיעור גבוה יותר של 5.8%, ל-162.2 מיליון שקל, מה שאפשר לה לשפר את הרווחיות הגולמית ל-26.3% מהמכירות, לעומת 25.7% אשתקד.
השיפור ברווח הגולמי, לצד צמצום קל של שיעור הוצאות המכירה ושיווק, שנרשם במקביל לעלייה בהוצאות הנהלה וכלליות, הוביל את ויקטורי לרשום עלייה של 25.3% ברווח התפעולי שהסתכם ב-24 מיליון שקל, כך ששיעורו עלה ל-3.9% מהמכירות, לעומת 3.2% בתקופה המקבילה אשתקד.
העלייה ברווח התפעולי נרשמה, למרות ששש חנויות פורמט הסניפים השכונתיים ״ויקטורי סיטי״ שנפתח ב-2021, נגסו ב- 0.2% מהרווח התפעולי של הרשת. החברה החליטה לפני כחצי שנה לעצור את פיתוח הפורמט ולסגור את החנויות שפתחה. בעקבות כך, ניהלה מו״מ ביחס לחלקם, אך אלו לא הבשילו לכדי מכירת זכויות השימוש בהם. במקביל, הודיעה החברה למשכיר, שלא תממש את האופציה להארכת שכירות סניף באוניברסיטת תל אביב, שנסגר החודש.
מנגד, במהלך הרבעון חתמה ויקטורי על הסכם להארכת חוזי השכירות ל-9 סניפים שהיא שוכרת מרבוע כחול נדל״ן, עד לשנת 2040. במקביל, החברה חתמה על הסכמים לפתיחת שלושה סניםים נוספים בעמק חפר, בחריש ובתל מונד, במהלך השנה והשנה הבאה.
ביחס להשפעת המלחמה החברה ציינה כי במהלך הרבעון מורגשת חזרה לשגרת קניות בחנויות ובאתר, למעט הסניפים באשקלון ובשדרות שחזרו לפעול רק במרץ החולף. החברה מעריכה כי רק אם תיפתח חזית בצפון, ירשם זינוק במכירות, לצד חוסרים נקודתיים משמעותיים בסחורות. בהקשר זה ציינה החברה כי מאז פרוץ המלחמה גדלה כמות ההיעדרויות של עובדים בשל גיוסי מילואים ושיבושים במערכת החינוך, וזאת בנוסף למחסור שהיה קיים קודם לכן.
בתחילת החודש קיבלה החברה מכתב ידוע מרשות התחרות, לפיו, לאחר בחינת חומר הראיות בחקירה המתנהלת בשוק המזון מאז 2021, הרשות שוקלת להגיש כתב אישום נגד החברה ונגד רביד, בכפוף לשימוע. החברה ציינה כי עד כה לא קיבלה את חומרי החקירה ולכן אינה יכולה להעריך את סיכויי ההליך.
אייל רביד מסר: "אנו עתידים לפתוח סניפים נוספים ובוחנים גם רכישת סניפים. התוצאות ברבעון הראשון של 2024 בולטות על רקע עיתוי חג הפסח, שההכנסות בגינו התרכזו לרבעון השני השנה. בהסתכלות חודשית, חודש אפריל היה חזק ביחס לשנה קודמת, ובהשוואה של השליש הראשון של השנה, רואים עלייה של כ-7% במכירות וכ-5.3% בחנויות זהות".