סגור

יו"ר קרדיט סוויס התפטר - לאחר שהפר את הוראות הבידוד בבריטניה

אנטוניו הורטה-אוסוריו נכח ביולי 2021 בגמר טורניר ווימבלדון בטניס, על אף העובדה שהיה נדרש לפי התקנות בשעתו לשהות בבידוד ביום המשחק; בהודעתו נאמר: "אני מצטער על כך שכמה מהפעולות שעשיתי יצרו קשיים לבנק ופגעו ביכולת שלי לייצג אותו"

יו"ר קרדיט סוויס התפטר – לאחר שהפר את הוראות הבידוד בבריטניה: התפטרותו של היו"ר אנטוניו הורטה-אוסוריו (Antonio Horta-Osorio) שהגיע לבנק השוויצרי לפני פחות משנה, לאחר כהונה ארוכה כמנכ"ל לוידס, תיכנס לתוקף באופן מיידי. הוא יוחלף על ידי חברה הדירקטוריון אקסל להמאן (Axel Lehmann).
בחודש שעבר דיווחה רויטרס שהורטה-אוסוריו, שחקירה פנימית שביצע הבנק (בעקבות ידיעות שהגיעו לידיו), גילתה שהורטה-אוסוריו נכח ביולי 2021 בגמר טורניר הסלאם בווימבלדון, אף שהיה נדרש לפי התקנות בבריטניה לשהות ביום הגמר בבידוד.
בהודעה שהוציא הבנק מסר היו"ר המתפטר: "אני מצטער על כך שכמה מהפעולות שעשיתי יצרו קשיים לבנק ופגעו ביכולת שלי לייצג אותו, כלפי פנים וכלפי חוץ. לפיכך אני מאמין שההתפטרות שלי תשרת את האינטרס של הבנק ובעלי המניות שלו בתקופה קריטית זו". בקרדיט סוויס סירבו לספק פרטים על החקירה שניהל בעניין.
הורטה-אוסריו הובא לקרדיט סוויס במטרה לשקם את המוניטין שלו, לשנות את התרבות הארגונית ולהוציא אותו לדרך חדשה. זאת בעקבות שורה של פרשיות לא מחמיאות שנחשפו בבנק, האחרונה שבהן נגעה להשקעה הכושלת ב- Archegosשקרסה.
כמה חודשים לפני כן התגלה שהבנק השתמש בחוקרים פרטיים על מנת לעקוב אחר כמה מעובדיו הבכירים – חשיפה שהובילה להתפטרותו של המנכ"ל הקודם טידג'אן ת'יאם (Tidjane Thiam)

1 צפייה בגלריה
אנטוניו הורטה מנכ"ל קרדיט סוויס
אנטוניו הורטה מנכ"ל קרדיט סוויס
אנטוניו הורטה אוסוריו
(צילום: גטי אימג'ס)